Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan man få en kommentar på en layout för en hemsida


Filuren

Rekommendera Poster

Första anblicken, helt okej.

 

När man tittar närmare, så behövs det nog en rullningslist på högerkanten, för som det är nu i alla fall hos mig, så syns inte allting, det blir avhugget i nederkant.

 

Flytta ner allting några pixlar, och koppla på rullningslisten, så blir det genast bättre.

 

Ändå kör jag med 1024X768 som standard.

 

Sen dom lodräta strecken |, upptill mellan länkarna tycker jag att du kan ta bort, dom fyller ingen funktion, det blir snyggare utan, du har ju ändå dom korta vågräta mellan själva länknamnen.

Dom kan du gärna centrera bättre mellan, så blir det snyggare också.

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2004-09-24 18:41:21 av //gästen]

[inlägget ändrat 2004-09-24 18:42:47 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några synpunkter:

 

1. Har de olympiska ringarna någon koppling till judoklubben?

 

2. Vem är den gråhåriga personen på bilden rakt under ringarna? Finns det någon koppling?

 

3. Figuren till höger ser ut att vara tagen ur spelet Grand Theft Auto eller något liknande. :)

 

4. Som tidigare sagts så måste du koppla på rullningslisten till höger. Det finns personer som kör med mindre upplösning än 1024x760 eller inte använder maximerade fönster.

 

5. Kommer det stå något vettigt där det nu är "TEXT TEXT TEXT ...". Nu känns det som ett hål i layouten som bara är där för att det inte finns något annat att ha där...

 

 

 

För övrigt ser det ganska bra ut!

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Olympiskaringarna ja judon är en olympiskgren ;)

 

2. Den gråhåriga gubbenär judons grundare "Jigoro Kano"

 

3. Figuren som ser ut som tagen ur spelet är en tillskojad bild på en av tränarna " den ska ändras" ;)

 

4. OK rullningslisten kommer att fixas " jag har bara missat den oups

 

5. Nä inte ska det stå något annat en Text HE HE HE....

 

 

Som sagt den är inte klar jag väntar på informationen från klubben så jag kan lägga in all info som ska vara med...

 

Tack för hjälpen ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akta dig för att ha med de olympiska ringarna utan godkännade från SOK, de är skyddade och får inte användas utan godkännande (och pengar) från SOK.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;)

 

ja då får dem stämma mig med tanke på att jag själv gjort ringarna och så vitt jag vet så är cirklar inte © skyddade eller vad tror du ;)

 

jag kan ju alltid länka in ringarna på sidan för det är ju lagligt att ha länkar på sin hemsida ;)

 

//Filuren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja då får dem stämma mig med tanke på att jag själv gjort ringarna och så vitt jag vet så är cirklar inte © skyddade eller vad tror du ;)
Jag har absolut ingen aning om och hur man får använda de olympiska ringarna, men jag undrar om det inte är så att det inte spelar någon roll att ringarna är 'egentillverkade'. Så länge de föreställer just de olympiska ringarna och inte kan uppfattas som något annat så borde uphovsrätten (om det finns någon) ändå gälla?

 

Bara en tanke, vet ingenting om ämnet...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej om bilden är skyddad i sin helhet spelar det ingen roll om du själv gjort den...Det är som att göra ett bilmärke med en Volvo-logotype som man själv tillverkat. Är den för lik godkänns det ej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det första jag märkte jär jag gick in på sidan var att den är gjord i ett Frameset. Jag försökte scrolls, men då flyttade hela headern på sig... Resten också när musen var över dem.

 

Du kanske skulle kolla huvud-området (brukar kolla det #content) så att det ser likadant ut i Opera som i IE. Det gör det inte alltså...

 

Försök göra den mindre photoshop-aktig. Det ser verkligen inte snyggt ut enligt mig.

 

Hur ska du göra när en sponsor dyker upp och vill ha en 150x400 annons i sponsor-fältet?

 

Menyn till höger ser inte bra ut i Opera.

Men.... hmm... i firefox gör den.

 

Om jag ska kommentera den photoshoppade headern så måste du verkligen byta ut skara judoklubb-texten mot något snyggare...

 

Och varför ska du ha text under menyn?

 

De små fältens rubriker kanske du ska ha i en färg och inte tre?

 

Sen har du använt (förutom frameset) en skyggelse i webbdesign - tabeller.

Varför inte använda css?? På det sättet kommer layouten ligga i caschad hela tiden, och man slipper onödiga väntetider.

 

//Henke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad kan jag säga " se vad jag skrev tidigare, jag är ny på detta och vet inte ett skit igentligen om att göra hemsidor men man måste ju börja någonstans :)

 

Vad är css?? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde du skulle fixa till det som vi anmärkte på men det har inte hänt något?

 

 

Och sedan läste jag en av flera artikel om just detta med Dom olympiska ringarna som du har, du kan faktiskt åka på kraftiga böter om någon anmäler dig.

 

Ringarna är ju faktiskt varumärkesskyddade internationellt.

 

Ingen får använda dom utan SOK´s medgivande och måste betala om tillstånd ges.

 

Här är en artikel om detta, finns mer.

 

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=360&a=182312

 

 

Så för din egen skull så är det en rekommendation att inte använda dessa ringar på din/er sida.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande ringarna så får de användas i redaktionell text/sammanhang som behandlar de olympiska spelen. De får däremot aldrig användas i någon form av marknadsföring utan ett direkt avtal med SOK/IOK. Detsamma gäller även användandet av ordet OS, tex om du kallar något för OS-meny i din korvkiosk.

 

Min tolkning är att det sätt som du valt att använda ringarna inte är helt ok. De saknar det redaktionella sammanhanget.

 

Om du vill vara riktigt säker så bör du kontakta SOK: info@sok.se

 

/Cluster

----------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

[inlägget ändrat 2004-10-01 00:36:46 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...