Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivare = död dator??


Jehovah

Rekommendera Poster

Precis kopplad min gammal skrivare till min gammal dator, dator vill inte funka nu. Om jag set på den, jag få 3 "beeps", med en svart bildskarm och ingen ting annat.

 

Tror non att det kan bli virus eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl kopplat bort skrivaren igen och kollat att datorn funkade då? Annars kan du ju ha råkat komma åt någon av de andra kablarna till datorn, när du var och fipplade med skrivarkabeln. Kolla att de sitter fast ordentligt. T.ex. bilskärmskabeln.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får 3 beeps och har ami bios så brukar det betyda minnesfel, har du även testat skrivaren utan att koppla in den i datorn.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivare funkar OK, starta och saga att det finns låg bläck i tvi bläckbehållare.

 

Jag har urkopplad skrivaren och ALLA kablar till dator, kopplad ihop allt igen (utan skrivare) och precis samma problem, nestan ungen ting hander. bara three beeps.

 

Jag har ingen aning om bios, men den har dator är en gammal compaq PIII från år 2000. Har funkade bre till nu.

 

Jag börjar tänkar att det kan faktist bli moderkort, (hoppas inte) men någon sagt att "den är en virus, kolla på webben" I tror inte på den faktist men man ska försöker så mycke vägar som mojligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...