Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ljudproblem med hemmabiokabel?


kwackasaki

Rekommendera Poster

skulle fråga hur jag får igång ljudet till tv från datorn?

får bra bild från datorn på s-videokabel..

 

det finns en ljudkabel med tror jag, ska den sitta på ljudingången? har testat men inget ljud där.. ljudkortet är AOC97 så man undrar om det är nån inställning som spökar...

 

Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hr du ljud för övrigt? Vad är det du ska spela upp? En DVD eller divx/xvid? Är det ac3-ljud på filmen kanske? Då behöver du extra codec. Berätta mer fakta!

Men det är riktigt att ljudet kommer ur ljudkortet endast. Du får inget ljud i s-video-utgången.

[inlägget ändrat 2004-09-22 18:03:18 av MrB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorn är ny amd 64 3200 med ati 9800 grafikkort,jag kör med divx o xvid filmer de funkar bra i datorn med ljud o allt har en massa codecs installerat.

 

ljudkortet är integrerat i moderkortet som är msi.

spelarna är bsplayer, divx ,medispelaren som jag använder...

 

nån ide vad som felas bortsett från mig? ;-)

 

/Niklas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta har ljudkorter två utgångar. Testa med dina normala högtalare och se om du kan få ut ljud ur någon annan av utgångarna från ljudkortet. Kombinera detta med att titta hur di kan ställa in ljudkortet. En del kretsar går att konfigurera för olika ljudbilder/högtalaruppsättningar. (jag har mitt Audigy intällt för kvadrofoniskt ljud för att få ljud till TV utan problem. Misstänker dock att om jag spelar upp en signal med fler än två kanaler så kommer det bli fel...Borde gå att ordna på annat sätt.)

 

Alternativt kan du ta en tur till närmsta Audio/TV-handlare och köpa en stereoplugsförgrenare, en kontakt i datorn och två kontakter att ansluta TV och högtalare till.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fått ljud o bild nu vilket är bra men nu strejkar mediaspelarna istället:thumbsdown: får ljud där, men på datorn funkar det o visa film men tv vill inte visa filmerna.

 

säkert nån inställning som jag dabbat mig med, ser skrivbordet o allt utom filmen?

 

Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...