Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min MS intellimouse är CP!!!


LasTheCas

Rekommendera Poster

Tjena...

 

jag hoppas att ni ska hjälpa mig med mitt problem....min mus är helt sjuk..den har en tendens att dubbelklicka av sig självt när jag trycker på vänsterknappet...och det är j*vligt frustrerande ibland...det måste vara nåt glapp nånstans innut, när jag trycker på nedredelen av knappen så dubbelklickar den ibland, men inte bär jag trycker uppe i kanten...men då måste jag sträcka ut mina fingrar och det är obehagligt...jag studerar bara just nu och har mycket annat att spendera pengarna på...och jag hade en annan mus innan...den skulle jag plocka sönder men den gick ju knappt spränga sönder den....men sen fick jag isär den på nåt sätt men det gick ju inte sätta ihop den sen så jag var tvungen att köpa en ny...hur skulle jag kunna fixa problemet utan att plocka isär den?! nån??

tacksam för svar!!

/Laszlo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver "...tvungen att köpa en ny...hur skulle jag kunna fixa problemet utan att plocka isär den?"

 

Det verkar för självklart...: Är den relativt nyinköpt ska du väl reklamera den!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LasTheCas

jooo men...eeh...har själv misshandlat musen så det är därför den e sån....hehehe...fast inget e sönder på den så...ingen knappar är intryckta eller nåt...ser helt ny ut....men jag har varken kvittot eller orginalförpackningen kvar heller så det spelar väl ingen roll....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen skruv under någon klisterlapp på undersidan musen?

 

Det är nog ganska svårt att fixa utan att plocka isär den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför du måste misshandla musen/mössen... plågsamma djurförsök?

 

Om man vill byta/reparera något på garantin förmodar jag att inte orginalförpackningen behövs, men sen var det ju det att du inte har något kvitto ens...

 

Som redan svarats kan skruvskalle vara dold under etikett, eller kanske under glidtass e.dyl..

 

Vissa produkter kan ju också endast vara sammanfogade med någon snäppanordning. Bänder man lite hit och dit och noggrant studerar om/var delarna förskjuts brukar man kunna luska hur de hänger ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...