Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Roaming Profiles


jazzze

Rekommendera Poster

Har kört roaming profiles en längre tid nu. Jag tycker det funka mycket bra. Jag har endast kört det på stationära klienter.

Hur blir det om man anänder det även på bärbara?

Blir det knas med synkningen?

 

Saken är ju den att en bärbar använder man ju utanför kontoret och ibland så kommer man ha en VPN uppkoppling till kontoret. För man vill ju inte att den ska börja synka när kan har en långsam VPN uppkoppling uppe. Och ad händer när jag har loggat in på min bärbara utanfär kontoret och då gjort ändrningar i min profil. Och sen när jag kommen in på kontoret och loggar in så vill ju XP och Win2003 synka allt från serverna och då skrivs väll mina ändringar i profilen över??? Eller har jag fel???

 

// Jazze

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller vpn så har det att göra med om vpn-anslutningen är uppe när användaren loggar in och ut ur datorn, och om datorn då via dns kan hitta ad:t. I så fall så kan det hända att den vill synka.

 

Synkronisering är ju ett givande och tagande, så inget nytt ska skrivas över med något gammalt. Bästa sättet att försäkra sig om detta är förstås att testa. Ändra bakgrundsfärg eller nåt medan du är offline med en dator och se vid nästa inloggning online vad som händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...