Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilka erbjuder server-hotel?


NovaLand

Rekommendera Poster

Jag letar efter olika ISP:er som erbjuder server-hotel för en rimlig summa. (Under 1000:- / mån)

 

Det handlar om att jag vill kunna ha full access till en server, lägga upp mina egna speciallösningar och ha tillgång till att lägga upp egna domäner och mail för dessa obehindrat. (Jag använder förståss inte detta för att spamma eller annan olustig verksamhet).

 

Prestandan på servern kan vara ganska minimal och backup och UPS är inte nödvändigt, men är förståss ett plus i kanten om det inte höjer priset aldeles för mycket.

 

Jag har försökt kika omkring lite, men jag hittar bara lite sporadiskt utan att egentligen vara säker på om det är det enda som finns där ute.

 

Dessutom, dom få jag har hittat har presenterat priser för extra domäner. Då undrar jag bara, om jag har full tillgång till min server inkl kan lägga upp en egen DNS, kostar det då också? Självklart erbjuder detta inte reverse lookup på IP-adresserna, men det är inte nödvändigt.

 

Jag har för tillfället kört dessa saker på min egna uppkoppling men har tröttnat på att bli helt utelämnad när linan gått ner eller liknande.

 

Tack på förhand,

 

// Stefan M!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara en ISP?

 

Om du vill ha full access till servern måste du ha en s k "dedicated", d v s en server som du är ensam användare av. Priset beror till stor del på om du själv vill sköta all övervakning av servern eller om du vill kunna sova på natten och lita på att nån annan fixar eventuella problem.

 

Domäner måste man registrera själv och priserna varierar beroende på vilken toppdomän du registrerar under. När du väl registrerat domänerna är det "bara" att peka dem till din server.

 

Det finns ett billigare alternativ som kallas "VPS" - Virtual Private Server. Du kan då göra i princip allt man kan med en helt egen server men den delas i praktiken av flera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...