Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Broadcast/streamar till andra på Internet?


Amazing

Rekommendera Poster

Hej. Tråden "Live radiostreaming" här i "Multimedia" hjälper mig inte, så jag startar en ny för min fråga.

 

Jag har mp3's som jag vill att andra ska kunna lyssna på.

Har fram till nu använt Jetaudio/JetCast men det var bara en provapåversion som nu gått ut. Jag kan inte betala licensen.

 

Uppskattar era kunskaper i vilka program som finns där ute som går att använda för att "live" skicka ut musik och ibland lite snack emellanåt.

 

Har provat en plug in till winamp som heter shoutcast, men har inte fått inställningarna att fungera.

 

Jag sitter på en snabb b2-lina, så jag är inte i behov av extern part som ska streama åt mig.

 

Sammanfattning -

1. Vad finns det för program att strema musik (gratis?)

2. Hur kan jag som amatör förstå vilka inställningar som ska göras (JetCast var busenkel, bara att trycka "next, next" osv.

 

Tack

 

För övrigt är jag intresserad att köpa en begagnad AIBO-vovve. Men jag uppskattar om inte AIBO-erbjudanden tar över denna tråd. ;)

 

Tod

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Alexander Lund

Shoutcast är helt enkelt det bästa... Om du förklrar vad som inte fungerar med dina inställningar och vad som är problemet så finns det säker många som kan hjälpa di... Har själv satt upp en "förfestradio" så jag slipper lyssna på andras dåliga musik när jag förfestar hos folk....

 

Svar på frågoran då:

1. Shoutcast... Jag lovar att hjälpa!

2. Inställningarna är i textfilformat och ÄR jobbiga första gånegn men man kan senare ändra saker och kommenter själv på ett enkelt sätt när m,an väl läsrt sig....

[inlägget ändrat 2004-10-17 13:17:54 av Alexander Lund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...