Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem mot en server


Kliffen

Rekommendera Poster

Hej,

Ja har ett problem med min PING mot en viss server. Ja sitter på 10Mbit lina medans min polare sitter på ADLS. Han får dock mycket bättre PING en va jag nånsin får.

 

Vi testade med att Köra COMMAND och sen Tracert mot servern. då såg ja att min trace går en helt annan väg och kortare. Vi testade fler ggr och fick samma resultat.

 

Ja vet inte hur ja ska kunna få detta löst på något sätt, det är enbart mot den servern som min dator strular. Kanske kan man ändra Tracert vägen, va vet ja, är inte så hajj på detta. Finns de nått man kan göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vet inte hur ja ska kunna få detta löst på något sätt

 

Vad är det du vill lösa, det finns ju inget problem...?

 

Beroende på vilken ISP och IP-adress man har, tar paketen olika väg. Vägen kan även bestämmas av belastningen på routrar på vägen och det finns noll och ingenting du kan göra åt det.

 

Att pingen är snabbare på en 10 mbit/s-lina än på ett ADSL är ganska naturligt, då ADSL oftast har lägre hastighet. Dessutom är ICMP (det protokoll som ping arbetar under) sällan prioriterat i routrar.

 

Vilka ping-tider har du resp din kompis?

 

Om det inte är allt för känsligt, kan du skriva IP-adressen här så kan vi se vilka pingtider vi får?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pingen är snabbare på en 10 mbit/s-lina än på ett ADSL är ganska naturligt, då ADSL oftast har lägre hastighet.

 

Bara det att i det här fallet var det precis tvärtom!

 

Olika ISP:er har olika "sladdar" till sitt förfogande.

 

Har gjort ett litet "test" där vi jämförde Telia ADSL, BBB, Bahnhof och, hmmm, kommer inte ihåg den fjärde.

 

Klart sämst av alla var BBB, de mäktade med hela 10KB/s till och från servern ifråga (som står på andra sidan "pölen"). Jag fick mina 50-60KB/s som jag ska ha. Killen med Bahnhof kunde både skicka och ta emot med ruint 400KB/s (jo, kiloBYTE).

 

Märkligt kan tyckas, men paket på internet lever sina egna liv. Kanske din ISP har hyrt en dålig förbindelse till den del av världen där servern står?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Bahnhof Bredband, och min polare Telia ADSL. Servern som problemet uppstår mot är "game3.imagine-nat.com" går inte PINGa genom COMMAND (ping tiderna får ja genom "spelet") jag ligger runt 300-500avg i ping medans han ligger runt 150avg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

server/routern som ligger steget innan din spelserver får jag:

 

14 143 ms 141 ms 141 ms 110.ge-0-0.er1.chi1.speakeasy.net [69.17.83.166]

 

med BBB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får samma resultat ja med, men min är på 13e. Han med Telia ADSL får 16 steg. Så när den visar sjärnor så har den nått servern eller? aja kommer ingenstans, värkar som ja får leva med detta.

 

Förut nämnde nån något om att man kunde ställa in en annan DNS så man fick snabbare uppkoppling eller iafall kanske stabilare internet, är de sant?

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-09 20:25:51 av Kliffen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...