Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

World Cup och Visasat


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Snyft, sitter hemma och måste jobba hela kvällen. Hade tänkt gå ut och se matchen ikväll på storbild, men det gick ju inte. Så nu är man förpassad till att lyssna på matchen på radio och det finns ju inget tråkigare än att inte få se all action. Varför kan inte sport av den här kalibern alltid visas på SVT, jag menar om inte sport är public service så vet jag inte vad.

 

Hata Viasat och alla andra små rika bolag som snor alla roliga event från oss som valt att inte slösa bort våra liv på dyra boxar och dygnet-runt-tv-tittande. (och ett stort tack till SR som alltid direktsänder via Internet-radio)

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 19:25:25 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en följdtanke kom jag just på följande: Varför finns det inga schyssta underground-communities som sänder ut dessa sändningar via streaming video?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspelning av matchen pågår. Trugar och ber du så kan den göras dig tillgänglig. I lite knapert dåligt format eftersom det redan är bestämt att jag ska sända inspelningen till Tyskland på min Telia ADLS 512 Kbit/s lina. Period 1 är snart i Tyskland, det blev ingen live-sändning idag.

 

Period 1 är på 169 MB.

Period 2 146 MB

Period 3 ännu obestämt

 

Om flera vill ha min inspelning blir jag nog tvunegn att fundera ut hur man seedar via bittorrent eller dylikt...

Men detta först när matchen är sänd till Tyskland.

 

Ja, dålig kvalite, inspelningen sker med WMV9@352x288@500kbit/s + WMA mono 64kbp/s

[edit]

Om någon ger mig tillgång till en server dit jag kan pusha nästa match så ställer jag upp!

ed2:

fast om det ska ske live kan jag enbart pusha i cirka 420 Kbit/s totalt.

Når inte upp till utlovade 512 kbit/s

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 20:45:46 av Monshi]

[inlägget ändrat 2004-09-07 20:47:28 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst erbjudande Monshi, fast nu har jag lyssnat på matchen på radio (och det verkar inte var den roligaste matchen att behöva genomlida igen =/)

 

Jag tänkte mest på "olagliga" live-sändningar" annars, för dagar som denna där man inte kan ta sig till en bar och se matchen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu inte period 2 var på väg till Tyskland nu så skulle du kunna fått se period 3 live, men men, du ska inte gråta över det.

 

Som sagt, någon som har en server med schysst kapacitet dit jag kan pusha via WME så, ja säg till!

 

ED:

Fast detta kanske inte får diskuteras här, ni vet det där med reglerna för eforum som säger att det där med skydd av upphovsrätt...

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 21:00:32 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast detta kanske inte får diskuteras här, ni vet det där med reglerna för eforum som säger att det där med skydd av upphovsrätt...

 

Hehe, tja, kanske det. Fast jag tycker att svenska folket har mer rätt till dessa matcher än Viasat. Det är ju våra skattepengar som främjat idrotten, våra biljettpengar som stött klubblagen och våra påhejningar som peppat fram lagen genom åren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och nu blev det visst inte någon mer match för Sverige.

 

Det vore dock lite kul att testa tekniken och se om det fungerar att pusha till en server som flera sedan kan ansluta sig till. Någon med en 10+ Mbits-lina som kan sätta upp en server?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla människor, tyvärr är det så att för att kunna se ishockey, allsvenkan på måndagarar eller fotollslandslagets vm-kvalmatcher är enda lösningen att hosta upp plånboken och pröjsa 200 kr/månad till boxer. Ni får nämligen betala för att se reklamteve. Det var nog inte riktigt så vi tänkte som en gång i tiden motarbetade monoplet och var för reklamen.

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...