Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad tycker ni pm XP SP2?


Blindbock

Rekommendera Poster

Jag har den, men har inte installerat den ännu.

 

Hur har det gått för er som installerat och kört. Blir det segare eller bättre, hur funkar fildelning och har ni stött på några problem.

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström
Hur har det gått för er som installerat och kört. Blir det segare eller bättre, hur funkar fildelning och har ni stött på några problem.

Har inte märkt några problem alls, allt verkar fungera.

 

Tänk dock på att brandväggen är igång som standard.

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?
[

Självklart så är det datorn! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, brandväggen är igång som standard och eftersom jag har en tredjepartsbrandvägg stängde jag av den. Även i Outlook Express fick jag bocka för att bilagor får öppnas igen.

 

En sak blev jag irriterad på. Alla windowskomponenter man haft jobb med att avinstallera dyker upp igen. Så det är bara att ta bort program som Mesenger igen.

 

Datorn blir slöare vid uppstart. Jag gjorde en annalys på om den behövdes defragmeras men det behövdes inte. Jag gjorde det ändå och nu startar den upp lika snabbt (eller långsamt kan man tycka) som innan.

 

Jag testar vidare..

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 10:10:44 av Blindbock][inlägget ändrat 2004-09-07 10:10:44 av Blindbock]

[inlägget ändrat 2004-09-07 10:11:01 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat sp2 nu med en fullständig installation av operativsystemet på en av datorerna.

Funkar bra, märker inga problem än så länge, inte att det skulle bli segare heller. Hoppas inte datorn bestämmer över ditt liv :-)

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defragmentera ändå Seppo.

 

Nej, datorn bestämmer inte över mitt liv men den är så kul att arbeta med så den har tagit över hela min fritid :)

 

Apropå att ta bort Messenger helt. Stäng Outl.Expr, logga ut och logga in igen, sedan, tryck på startknappen, sedan kör.. och klistra in följande rad:

 

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

 

Tryck ok det är klart...

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 10:32:04 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har mina hängningar av Internet Explorer försvunnit! Inbyggd popupstopper i Explorer gör att jag kunde avinstallera MSN verktygslåda.

 

Äntligen är datorn stabil igen som den var i 9 månader efter nybygget ända tills säkerhetsfixarna på Windows Update installerades. (De som kom före SP2).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

 

När äntligen Nero hade löst problemet med INCD och XP kommer då servicepack 2 och sabbar alting. Det blir att gå tillbaka till det gamla. Hej då ServicePrack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte märkt av några av de problem som har rapporterats från olika håll. Har svensk version av XP pro och körde in SP2 på befintlig installation (som för övrigt fungerat finfint i snart två år utan ominstallation).

Enda finjusteringen var att säga ja i säkerhetscentret när den snällt frågade om jag ville behålla Panda Antivirus Platinum 7 (AV + brandvägg) som default.

 

Ett litet minus har jag dock upptäckt, StyleXP måste uppgraderas efter SP2. Men det känns rätt banalt.

 

 

/Cluster

----------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag för min del tyckte att det responstiden på windows blev snabbare, dvs öppna fönster och så. Uppstarten känns också snabbare, vet inte om den är det egentligen. DEP ställde till problem för mig (Athlon 64-relaterat) som kraschade brandväggen outpost, men den gick stänga av. Mitt AV NOD32, förra versionen, bråkade med internetuppkopplingen (hittade ingen DHCP-server) men det löstes när en uppdaterad version NOD kom ut ganska kvickt. Annars rullar det på fint.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klistrar in mitt nlägg i en annan tråd.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=618576#619023

SP2 installerad...

 

Lite besviken är jag att säkerhetscentret inte känns vid min mjukvarubrandvägg (Kerio) Den frågade om den skulle undantas innan säkerhetscentret visades. Men sedan varnar ju XP för att jag inte har någon brandvägg, trots att Kerio är bra mycket bättre än XP's egna. (Hur funkar det för andra, t.ex Zone Alarm???)

 

Den vill inte heller kännas vid min Norton Antivirus 2002, den säger att det visst finns Norton AV men att dess tillstånd är okänt. Vilka versioner känner SP2 av? Jag har ju faktiskt 2002 med en treårslicens som faktiskt fortfarande gäller.

 

Rapportera gärna från era installationer

 

--

[Esc]

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Bullgard och det jag gjorde var att stänga av Xp-brandväggen så gick det fint. Men som jag skrev innan, Nero InCD (gör att du kan använda en dvd som extra hårddisk) funkar inte med SP2 så jag backade tillbaka.

 

Min version av Neroo 5 står inte med över program som inte är kompitibla med SP2, men jag ska pröva att installera Neros mycket sämre uppdatering Nero 6. Jag återkommer.

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat SP2 på min gamla burk hemma, allt fungerar klockrent. XP kände igen min brandvägg (fria versionen av ZA) och lät bli att aktivera den inbygda brandväggen. Fick säkerhetsvarning därför att jag inte har något AV-program men jag talade bara om att jag skötte den biten själv...

 

Även hos mig åkte MSN Verktygslåda ut illa kvickt... Undrar om marknaden för popup-annonser äntligen dör?

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo XP:s -popupstoppare var den bästa jag sett. Till och med bättre än googels och poppupstopper. Men det är med Nero... ajaj

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om marknaden för popup-annonser äntligen dör?

Det finns väl fortfarande en del Win9*/ME/NT/2000 datorer ute... Inte förräns IE uppdateras separat (inte bara i SP2 för XP) lär den markanden sjunka.

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Nero 5.5.10 ungefär... Installerade SP2 igår men har inte brännt något. Inte lääger väl Nero av helt? (Använder inte INCD som det diskuterats om tidigare)

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl fortfarande en del Win9*/ME/NT/2000 datorer ute... Inte förräns IE uppdateras separat (inte bara i SP2 för XP) lär den markanden sjunka

Men någonstans borde en kritisk massa nås... Om 90% av alla internetanvändare hade blockering av popup skulle marknaden troligen vara stendöd... Frågan är var brytpunkten är... 60 procent? 70 procent? Jag vet inte.

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men någonstans borde en kritisk massa nås... Om 90% av alla internetanvändare hade blockering av popup skulle marknaden troligen vara stendöd...

 

Reklam dör tyvärr inte, tekniken (i det här fallet popupstoppers) tvingar den bara att finna andra vägar. Enda sättet att undvika reklam är väl att låsa in sig i en garderob och virka tumvantar fram till apokalypsen. (Då kan man själv bli en ny Gates genom att sälja alla dessa till atomvinterfrusna fingrar)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Nero 5.5.10 ungefär...

 

För mig så brände nero men fastnade på halva vägen. Windows har annonserat att problem finns med Nero 5.5.07 tror jag det var. Pröva du också och bränn. Med InCD så brände den 4 filer men fastnade på den femte. När jag gick över till DVD-spelaren fanns ingenting och heller ingenting när jag matade in skivan i datorn igen. Mysko

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklam dör tyvärr inte, tekniken (i det här fallet popupstoppers) tvingar den bara att finna andra vägar.

Jag vill absolut inte döda reklamen, bara popup-varianten. På webben får den gärna finnas i form av banners och i den verkliga världen får den gärna fortsätta att existera som den gör nu. Tänk om all reklamen dog (försvann), vad mycket roliga jobb som skulle försvinna då...

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att haft XP PS2 i några dagar har jag irriterat mig på följande.

 

Har man bara windowsprogram, vilket jag har på den bärbara förutom Adobeprodukter, funkar allt perfekt och utan strul.

 

På min stationära (P4-1,5 & 756 Mb Rambus) har jag aldrig använt Drive Image räddingsdiskett så mycket som nu. Jag har tagir bort SP2 helt för datorn hänger sig ofta. Beror kanske på att jag har andra program än windows installerat.

 

Datorn hänger sig när jag bl a använder följande program:

Real och Quicktime alternative, VCL-player och Nero Burning Rom (både senaste 5 och 6 strular). Listan skulle nog kunna göras längre.

 

På bägge datorerna hänger sig Explorer länge om man inte får kontakt med internet som var fallet inatt när Telia havererade.

 

[inlägget ändrat 2004-09-09 16:10:34 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bägge datorerna hänger sig Explorer länge om man inte får kontakt med internet som var fallet inatt när Telia havererade.

 

Om man inte är kopplad till nätet alls då? Tänker på den bärbara...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använda webbläsaren när du inte är kopplad till internet? Jag har dock inte testat att titta å sidor online.

 

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...