Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scartsladd mellan DVD och Tv ?


Mr.Smith

Rekommendera Poster

För att få bild? Det finns oftast flera alternativ till koppling mellan TVn och DVDn, men scart är ju vanligast. Du måste ju välja ett alternativ som stödjs både av din TV och din DVD.

 

http://www.techtronics.com/uk/shop/510-how-to-hook-up-dvd-player.html har lite olika alternativ för kopplingen, med betyg på vad som är bra.

 

----

The rest is silence.

 

[inlägget ändrat 2004-09-02 14:57:04 av Cloudberry]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag har röd, vit sladd till förstärkaren och gul till tvn behövs scartsladden då?eller ska jag ha scart istället för gul?eller båda?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda SCART-sladden lika väl som den gula. SCART ger dock bättre bild har jag för mig. Men det går att använda vilket som. I SCART-sladden går även ljud.

 

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.

-Martin Luther King

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju bara använda den gula, det blir samma bildkvalitet som på scarten, men då kan inget ljud komma ur TVn, du måste alltid köra via stereon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gula innehåller enbart kompositvideo. Med scart kan du få s-video om TV:n fixar det = bättre bild.

 

Annars drar du gul till TV:n och röd/vit till förstärkaren. SCART behövs inte då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du kan ska du köra RGB genom SCART, det ger "bäst" bild. det ställer du in på din DVD, oftast är det bara en av TV:ens SCART ingångar som klarar RGB så se till att du kopplar rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RGB ger bra bild, komponentutgång med progressive scan är absolut bäst.

Kräver dock att TV:n/projektorn har ingång för detta..

 

Bilden blir "dubbelt så bra"...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...