Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kompatibelt datorbygge?


millepag

Rekommendera Poster

Jag har satt ihop en dator på komplett.se,

här har ni den:

(Jag har skrivit ner artikelnummerna för att ni ska kunna kolla in produkterna.)

 

Chassi: 300212

Uppgraderingspaket: 123899

Extra minne: 116452

Hårddisk: 123331

Strömkabelkonverter: 115476

DVD-spelare: 121052

Floppy: 114711

 

---

 

Nu undrar jag alltså ifall denna kombinationen är bra, är allt kompatibelt? Jag har aldrig kört med S-ATA förrut, så jag vet inte riktigt vad man behöver. Jag undrar om detta är bra pris eller om ni vet något bättre ställe. Jag undrar vilket grafikkort ni rekommenderar till ett sådant paket, jag vill ha ett riktigt rejält - ska klara alla spel etc.

- Vill ha alla åsikter!! Med motiveringar dock, annars är det inte av intresse.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag funderade på ifall jag skulle göra de, men kom fram till att då kanske svaren bara skulle bli baserade på vilka typer av produkter det är... Dvs, ingen som inte själv hade sökt upp produkten skulle veta allt om den.

 

De hade dock gått bra att skriva alla egenskaper om varje produkt också, men det hade blivit alldeles för mkt text.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att andra ska lägga ett jättejobb på att leta upp allt som du kanske ska köpa är inget problem för dig antar jag. Du kunde ju åtminstone lagt in direktlänkar till alla saker..

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske, det men jag tänkte att det enklaste skulle vara att ta sig in på komplett.se... söka upp de 7 produkterna genom att helt enkelt copy/pasta artikelnumret å klicka på köp (kräver ungefär 10-20 klick beroende på hur mycket man använder tangetbordet resp. musen)... därefter e kan man växla mellan de olika produkterna som man vill i kundvagnen - mkt smidigt. Men då fungerar inte direktlänkar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

söka upp de 7 produkterna genom att helt enkelt copy/pasta artikelnumret å klicka på köp (kräver ungefär 10-20 klick beroende på hur mycket man använder tangetbordet resp. musen)

Inte ens det, är man van användare av komplett.se så vet man att de har massregistrering:

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=ShoppingCartMulti

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om det var ett sällsynt smart sätt att ange vilka komponenter du ska ha på ber jag om ursäkt men det kändes lite tröttsamt när du ber om hjälp och synpunkter och inte orkar skriva ut vad du ska ha ens, men uppenbarligen så hade jag fel :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. jag vet kan inte bestämma mig om jag ska ta det som ett trevligt eller otrevligt svar, men hur som helst så skrev jag komponentlistan på det sätt jag ansåg vara det bästa!

 

- Orka? Copy/Paste från kundvagnen är lika jobbigt vare sig man väljer att kopiera artikelnummerna eller artiklarna - alltså kan orken ovanligt vis vara anledningen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

Hade du räknat med vänliga och djuplodande analyser då du kräver att vi andra skall ta oss tid att dels kopiera artikelnummren och sedan söka efter dem på komplett.se....???

Nästa gån du vill ha förslag lånka till delarna så är jag övertygad om att du kommer att få många analyser.

 

Detta blev visst inlägg 11 som inte handlar om din dator.:)

 

S-ATA: Då måste du ha rätt kablage och en hårddisk och moderkort som stödjer den standarden.

 

Lycka till och var försiktig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrivit i tidigare inlägg så tyckte jag inte det skulle varit smart att ge länkar till produkterna - Det är mkt enklare att ha alla i kundvagnen så att man kan bläddra runt lättare.

 

Allt som behövs är detta:

 

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=ShoppingCartMulti

och kopiera in följande text:

---

300212 1

123899 1

116452 1

123331 1

115476 1

121052 1

114711 1

---

 

Det tar maximalt 10 sekunder att fixa - och är 100 gånger smidigare än länkar.. men men, hur som helst - tack för ditt inlägg!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer Samsung eller Artec DVD-spelare för det låga ljudet.

 

Eventuellt kan du behöva en eller ett par chassifläktar.

 

Grafikkort Sapphire Radeon X800 Pro 256MB någorlunda ljudnivå och topp bildkvalite (signal)

http://www.chip.de/perl/tpdb/tpdb_out.pl?db=out&partid=355522

 

Du kan kolla ljud från DVD-spelare hos chip när du ändå är där.

 

Detta g-kort drar en massa ström så jag hade valt en låda med starkare nätaggregat typ 450W

 

Föresten ditt knep visa alla delar, elegant! Klar poäng.

 

[inlägget ändrat 2004-09-03 19:05:58 av erik6]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag hör att du är en person med höga krav på ljudnivå - du skulle HATA min nuvarande dator, heh =P

 

Mja, chassifläktar hade väl varit ett slit att montera in, på chassit jag tänkte köpa. I det chassit medföljer ju också ett 350 W's nätaggregat, men ifall jag ändå borde använda mig av ett 450 W's så kan jag kanske köpa en låda med inbyggda fläktar och lägga på ett tungt nätagg...

- tack för tipset.

 

Vad gäller grafikkort tror jag redan jag bestämt mig för ett GeForce 6800 eller GeForce 6600 (som troligtvis släpps nästa vecka) - fått hjälp på andra vägar.

 

Hur som helst, tack för inlägget - äntligen ett givande svar i denna tråden =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag insåg det också - köpte en låda med 3 fläktar och la på ett 450 watts nätaggregat på det!

Men tack för tipset =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag insåg det också - köpte en låda med 3 fläktar och la på ett 450 watts nätaggregat på det!

Men tack för tipset =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ett förtydligande bara...Ett grafikkort av typen X800 Pro drar inte så väldigt mycket ström, jag har en Shuttle SB61G2 som har ett nätaggregat på 200W. I min burk så har jag en P4 på 2.8Ghz, en cd/dvd combo, en 250Gb hd och ett grafikkort av ovannämnda modell...

 

Det är inga problem då processorn drar ca 68W och graffekortet lika mycket, hd och cd/dvd drar ca 10W tillsammans.

 

Det är en myt att man skulle behöva så mycket effekt i sitt nätaggregat. Däremot krävs det ett bra nätaggregat som klarar att ge tillräckligt med effekt...Inte bara en stor uppgiven effekt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...