Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hittar inte min hd efter nyinstallation av xp


Mekan

Rekommendera Poster

skaffade en ny hd för ett tag sedan och sparade över allt som jag ville spara från min andra hdd på denna nu när jag skulle formatera denna och lägga om win.

nu när jag lagtom win hittar jag inte min disk. den finns i systeminformationen och så men jag kommer inte åt den.

tror jag kan komma åt den om jag formaterar den och partitionerar om den men jag vill hemskt gärna komma åt filerna som ligger på den pga det är ganska viktiga filer.

nån som har koll på hur jag ska bära mig åt för att få bukt på detta??

tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

 

Har du byglat hårddisken (nya) till slave?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står dynamisk disk, oläsbar och så e det ett kryss på. Det märkliga e att den fungera perfekt innan ominstallation av xp, men det kanske e så det fungerar, eller inte fungerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Mekan skrev:

det står dynamisk disk, oläsbar och så e det ett kryss på. Det märkliga e att den fungera perfekt innan ominstallation av xp, men det kanske e så det fungerar, eller inte fungerar?

 

 

Dynamisk disk är lite vanskligt att ha vad jag förstått. Jag har aldrig haft det och vet inte hur man lyckas få det. Däremot skulle jag vilja råda dig till att försöka få disken att installeras som vanligt slavedisk.

 

Prova Partition Magic:

http://www.daft.t.se/showpost.asp?id=4065

...kanske det programmet kan hjälpa dig att få bort din dynamiska disk.

 

Ytterligare info:

http://www.daft.t.se/showpost.asp?id=625

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

[inlägget ändrat 2004-09-01 13:02:34 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du haft en dynamisk disk med partioner som spänner över flera diskar så är det nog ganska kört att få tillbaka dina filer.

 

Lätt att säga i efterhand kanske men man tar alltid backup innan man micklar med ominstallationer.

 

Pröva att konvertera tillbaka till en "basic disk" genom att högerklicka där det står dynamic disk.

 

Efter det får du nog formattera disken.

 

[inlägget ändrat 2004-09-01 13:20:36 av PBL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick ordning på´t, hittade nån sjysst guide på en annan tråd som jag körde nåt prog och ändra lite i nåt command och vips va den tebax:D

tack för alla svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...