Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CVS Part 2


mindsleep

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har postat ett inlägg om detta ämne tidigare (April). Tänkte ta upp tråden igen för att se om någon vet bättre CVS än de jag fick svar från (som inte passade mina behov).

 

Jag skulle vilja börja köra med ett CVS, mitt nuvarande system består av en massa changelogs och att komma ihåg vilka ändringar jag gjort.

 

Nu vill jag slippa detta.

 

Jag har följande behov.

 

-LÄTT att lära, ska gå snabbt att komma igång.

-Kunna se ändringar från fil till fil och kodrad för kodrad. Mycket viktigt, vare sig det är PHP,ASP,HTML,Pascal,C++ ska man kunna se EXAKT vad man gjort för ändringar.

 

Det är väll de behov jag har. Den behöver endast vara en lokal CVS. Men jag ska enkelt kunna kopiera filer till en annan lokal CVS. Kommer att köra på 2 datorer vilket den ena datorn INTE har internetuppkoppling.

 

Har testat Tortoise och jag tycker den var något rörig genom att jag inte kunde hitta ett gemensamt GUI för alla funktioner.

 

WinCVS antar jag man måste gå en kurs för att komma igång med.

 

Någon som har förslag?

 

//MVH Mindsleep

 

***NEJ TILL MJUKVARUPATENT***

Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG!

Det är upp till dig! EU beslutar i höst.

Läs:

http://www.ffii.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekomenderar WinCVS. Har man bara någon erfarenhet av något versionshanteringssystem så är det mycket lätt att komma igång med. Det som skulle kunna innebära svårigher är CVS modell med att inte låsa filer utan att tillåta parallella spår, men detta är ju detsamma oberoende av vilket gränsnitt man använder mot CVS.

 

Kortfattade instruktioner finns på http://www.thathost.com/wincvs-howto/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det trista med WinCVS är att om man har någon erfarenhet av andra versionshanteringssystem (möjligtvis med undantag av Source Safe) så framstår den som ett verktyg som är så urbota trubbigt att det knappt känns värt att använda.

 

Eclipse har ett utsökt CVS-stöd med riktig "three pane merge" och sånt men jag skulle nog inte köra eclipse som plattform för annat än möjligtvis c++, php och html i listan med språk som räknades upp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...