Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad sparas det?


Sasja

Rekommendera Poster

Ibland när man påbörjar att skriva in en adress i Internet Explorer så kompletteras adressen ibland om man vill.

 

Jag undrar...

 

var sparas dessa kompletteringar?

 

 

Poäng till lösande svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autocomplete funktion letar dels efter förslag till kompletteringar i Favorites och History-mapparna, dels i listan av senast inknappade adresser (den listan ligger i registret)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autocomplete funktion letar dels efter förslag till kompletteringar i Favorites och History-mapparna, dels i listan av senast inknappade adresser (den listan ligger i registret)

 

Var i registret?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HKEY_Current_User\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs ?

 

Där har jag bara c: som värde för något med namnet url1. Så den borde det ändå inte vara?

 

Någon annan som vet var i registret Autocomplete-funktionen letar efter adresser?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

 

EDIT: Oj, där var jag inte snabb nog =)

[inlägget ändrat 2004-08-25 17:57:57 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar...var sparas dessa kompletteringar?

Det finns ett antal gratisprogram för att rensa Internet History. Du hittar några av dem i denna tråd:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=611475#611488

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sett något ställe där man tömmer allt. Det är förmodligen svårt eftersom det troligtvis ligger på flera ställen.

Om du vill ta bort enstaka poster så är det bara att bläddra ner/upp i listan som kommer upp och trycka "Delete" när du står på rätt post.

 

--/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tools/InternetOptions/Content/AutoComplete/ClearForms+ClearPasswords

 

 

Tools/InternetOptions/General/ClearHistory

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske varit otydlig... men det är inte själva www-adresserna. Utan när jag tex skriver in bokstaven w i adressflältet i IE så dyker tex följande upp för mig:

 

Winamp.lnk

 

mfl

 

Alltså inte www-adresser jag vill ta bort utan vägarna i min egen dator, om någon förstår mig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan när jag tex skriver in bokstaven w i adressflältet i IE så dyker tex följande upp...

Det är just det som t.ex. Internet History Eraser raderar. Alltså inte bara www-adresser, utan även mycket annat. Man kan välja vad man vill radera, i inställningarna. Har själv gjort det ett flertal gånger med framgång. Tyvär verkar deras sida ligga nere just nu. Men testa något av de andra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar även på skrivbordet så har du en länk där så kommer denna med i IE.

 

/Magnus

www.connecta.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...