Herr Bill Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Hej, jag hag tidigare användt Win98 och PWS för att kolla på mina asp-sidor med databaskopplingar. Nu när jag använder XP har jag installerat IIS eller vad det hette. Jag kan kolla på sidorna genom http://localhost/, men databaskopplingarna fungerar inte. Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005) [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven Jag har markerat en databas under fliken Användar-DSN i kontrollpanelen, på samma sätt som med WIN98. Gör man på något annat sätt i XP? Poäng till den som hjälper mig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Pröva att skapa en System DSN istället, alternativt använd en dsn-lös koppling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Bill Posted August 25, 2004 Author Share Posted August 25, 2004 Det provade jag förut, men då tog jag inte bort användar-DSN:en..det gjorde jag nu och då funkade det! Tackar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.