Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Remote Desktop


Avicii

Rekommendera Poster

Då jag försöker logga in på min hemmadator via Remote Desktop så får jag upp en ruta där jag ska ange Nätverkslösenord. I rutan finns rader för användarnamn och lösenord. Jag skriver in mitt kontos uppgifter, men rutan bara kommer tillbaka. Mig veterligt har jag inte gjort någon förändring mot tidigare då det fungerade. Det är med TSWeb klienten jag försöker (http://mitt.ip/tsweb).

Testar jag med fjärrskrivbordsklienten så fungerar det att logga in, men kan inte göra mycket förrän mstsc.exe orsakat ett fel (se bifogad bild) och fjärrskrivbordssessionen avslutas och sedan är det inte möjligt att logga in mer.

614314_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar på mitt eget inlägg. Hade lagt tsweb på fel ställe, så nu fungerar det att komma åt hemmadatorn via remote desktop. Men väljer jag att gå in på Internet-sida får jag ett felmeddelande (se bifogad bild) och kastas ut. Sedan går det inte längre att komma åt datorn via fjärrskrivbordet förrän jag startat om den.

Tacksam för idéer om vad som felas.

 

Edit: Bifoga bild går inte. Får bara Sidan kan inte visas.

I felmeddelandet står att "Microsoft Internet Explorer har stött på ett problem och måste avslutas".

 

[inlägget ändrat 2004-08-25 10:55:24 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...