Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Döda fläktar


Tabac78

Rekommendera Poster

Jag har åtminstone ett problem. Fläkten i nätagregatet snurrar inte och det har den aldrig gjort. Det gör att min dator når över 60 grader på 10 minuter. Vet någon hur jag får igång den?

För att försöka komma runt det här problemet har jag installerat en chassifläkt och hur vet jag att den snurrar utan att öppna lådan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ju dels som du borde testat detta innan du stängde lådan och dels så kan du ju prova att sticka in en tunn papperslapp i den för att känna om nått rör sig. Känns ju dock som en lite felinstallerad chassifläkt om du inte kan varken höra eller se den utifrån?

 

/Janspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dator som når 60°... är det chassi-temperaturen eller processor-temperaturen? Låter ganska osannolikt eller iallafall fantastiskt att du kan få upp chassitemperaturen i 60° på bara 10min!! Då ska du nog köpa en ny dator för dina hårddiskar går sönder ganska snart och du kommer inte trivas (med kläderna på) i ditt datarum efter en timme om luften i datorn blåses ut.

nä det måste va processorfläkten du menar... visst kan det hjälpa att köpa en chassifläkt men jag tror nog att du ska satsa på en ny CPU-fläkt istället. du har AMD right? och du har originalkylningen right? mm originalkylningen till AMD går helt säkert sönder efter något år och då står man där med först en varm och sen en död dator.

så skynda dig iväg o köp en ny CPU-fläkt!! (CPU-fläkt: fläkt + kylfläns)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...