Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag får ett mycket dåligt ljud när jag laddat ner till datorn!!!


morris_tms

Rekommendera Poster

Hej alla människor!

Jag har precis köpt en billig och enkel DV-kamera (Panasonic NV-GS11), och är den grönaste novis inom detta område.

 

Mitt problem uppkommer när jag ska "Captura" från min kamera;

Ljudet blir görakasst när jag laddar hem som *.avi (burkigt/ihåligt och så), men laddar jag hem som *.wmv med "Windows Movie Maker" blir det hur bra som helst!

 

1. Hur kommer sig detta?

och

2. Går det att ordna?

plus

3. Är detta ett vanligt problem?

 

Jag använder IEEE 1394 standards kabel (6pin/4pin), och har använt följande mjukvaror:

- MyDVD (Sonic)

- Video Capture (Sonic Foundry)

- Windows Movie Maker (B. Gates)

 

Jag testade att ladda hem analogt, ljudet blev jättebra, men bilden sämre...

 

Jag är tacksam för alla konstruktiva svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du missat någon inställning, jag vet inte hur Video Capture fungerar men leta upp någon inställning där du kan ändra ljudkvaliten till minst 32kHz eller 12bit, gärna 48kHz eller 16bit.

 

Hittar du ingen sån inställning så kan du använda Movie Maker, med det programet borde du kunna ändra till högre kvalite. (det kanske du hade testat såg jag nu)

 

Blir ljudet dåligt när du använder högsta möjliga kvalité i Movie Maker så kanske det har att göra med ditt ljudkort, om det skulle vara så kanske det är hjälper att uppdatera drivrutinerna.

 

/p-a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret p.a.s!

Jag vet att jag spelat in med 16bit-kvalitet och att mina capture-program inte, mig veterligen, har någon meny för att justera ljudupptagningen.

Beträffande mitt ljudkort så är det ett "Turtle Beach Santa Cruz" med uppdaterade drivrutiner...men men, även solen har fläckar och jag ska efter en natts sömn undersöka det du nämner!

Så länge!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...