Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synkprogram till mobiltelefon, ej Outlook


Meles

Rekommendera Poster

Jag vill kunna backa upp mina data i mobilen på PC (K700i rymmer en hel del). Om man använder Sonyericssons eget program så synkar det mot Outlook men där har jag en massa kontakter som inte ska blandas med mobilen. Alltså, finns det något program för att dumpa kontaktinfo från mobil till PC (text-fil går bra)? Det vore ännu bättre om det är dubbelriktat så att man kan återställa informationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslaget. Det verkar funka (även om K700i ej fanns när programmet skrevs). Så vitt jag förstår så sparas kontakterna i VCARD-format. Finns det någon behändig editor för det formatet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man använder Sonyericssons eget program så synkar det mot Outlook men där har jag en massa kontakter som inte ska blandas med mobilen

 

Gör som jag har gjort: skapa en ny adressbok i outlook och synka mot den! :)

 

Ta fram mapplistan i vänstra kolumnen, välj Nytt --> Mapp. Välj att mappen ska innehålla kontakter och ge den ett lämpligt namn. Klart. Sen borde du i synkprogrammet kunna välja vilken adressbok du ska synka med, men hur du gör detta kan jag inte utantill eftersom det var ett tag sen jag hade en SE-telefon.

_____________________________

jonasn

If I learn from my mistakes,

pretty soon I´ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobical hanterar ju också både vCard- och vCalendar-filer. Funkar mycket bra tycker jag.

_____________________________

jonasn

If I learn from my mistakes,

pretty soon I´ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...