Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokia 6230 BT mot laptop


Jan Videren

Rekommendera Poster

Nu har jag ägnat fyra timmar åt att försöka få min Nokia 6230 att fungera ihop med min laptop med bluetooth. Finns det någon som har en guide för hur man får det att funka? Jag lyckas "para ihop" telefonen och datorn, men sen när jag försöker göra en fjärranslutning får jag meddelandet "Bluetoothanslutning misslyckad" i telefonen. Det är en Compaq NX7000 laptop med Windows XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vilken firmware har du i telefonen? Tryck *#0000# för att få reda på svaret.

4.28 är den senaste och akall tydligen vara bättre när det gäller bluetooth.

 

Om du installerar Nokia PC-Suite (6.3 finns på Nokias hemsida) finns det en guide där för att koppla ihop dator och telefon.

 

Kontrollera också att du har senaste drivrutiner till din bluetooth i datorn.

 

 

Jag har inte haft några problem att koppla ihop min telefon och dator men telefonen tappar kontakten då och då så det är omöjligt att föra över filer som är stärre än 1 Mb. Svårt att säga om det är telefonen eller usb dongeln som strular. Jag tänkte åka in till ett Nokia Service Center och be dem testa min bluetooth i telefonen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen.

 

Nu finns det en ny mjukvara ute till 6230'n och det är 4.48. Kommer inte ihåg vilka nyheter, bugfixar det var i den men det är ganska stor iaf.

 

Väl värd att trycka in i telefonen.

 

//Niclas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jo, det blev fel här också. Det ska vara 4.43 som är den senaste och inte 4.48 som jag skrev först.

 

Om inte servicecenter har de senaste filerna hemma så bör de snarast se till att få hem dem.

 

//Niclas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

hmm vet inte om ni kommer att svara på detta men jag köpte en 6230 i förrigår..

 

har varit fel på den 2 ggr, och vart tvungen och byta ut den...

 

men nu funkar det och jag har hittat en bugg i den... som finns i alla telefonr.

 

den senaste programvaran är v 4.44 .

 

 

och ditt svar angående BT är ju att du måste ha ett sladd genom mobilen till datan för att det ska funka... Annars går det ej. Du kan även få kontakt mellan telefonen och datan genom IR... det gör jag hela tiden ;)

 

hej

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men för att hjälpa dom som inte bestämt sig än, tur att man valde Sony Ericsson som fungerar klockrent med BT och har en killerapp som Float´s Mobile Agent :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...