Keffo Posted August 1, 2004 Share Posted August 1, 2004 Hej sitter och spawnar på ett nytt grafikkort och eftersom jag läst en massa skit om just nya Geforce så funderar jag på ett Ati X800Xt istället Nya geforce kräver ett nätaggregat på minst 480 watt,Jag har ett 431 watts agg och verkar löjligt att spendera ytterligare 2 lappar på ett nytt agg och sen 6 lappar på ett grafikkort Nackdelen vad jag läst med Ati korten är att det har inget stöd för Pixel shader 3 om det nu är nån nackdel dvs? Korten presterar ju ganska lika vad jag vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seppo Posted August 1, 2004 Share Posted August 1, 2004 Nya geforce kräver ett nätaggregat på minst 480 watt Nej stämmer inte, det är bara om du har absolut extremaste system med överklockning m.m som du behöver kanske? ett 480 agg. Bättre att kolla här där Desai från nvidia förklarar detta: http://www.gamespot.com/news/2004/05/10/news_6096837.html så ditt 431 agg ska helt klart klara kortet. #Seppo [inlägget ändrat 2004-08-01 14:00:51 av Seppo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keffo Posted August 1, 2004 Author Share Posted August 1, 2004 tackar Seppo än en gång! Ja jag tyckte det lät rätt märkligt,då lär dom inte sälja värst många kort!Bra artikel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seppo Posted August 1, 2004 Share Posted August 1, 2004 För all del :-) Trodde dock inte själv att ett 350 agg skulle klara kortet, men artikeln visade annorlunda, bra att veta ifall vänner och bekanta ska uppgradera. #Seppo Link to comment Share on other sites More sharing options...
force2 Posted August 1, 2004 Share Posted August 1, 2004 Anandtech ( http://www.anandtech.com ) har en bra artikel om vad man ska köpa för grejer om man är intresserad av överklockning där grafikkorten omnämns också - kan vara värt att kolla in. /f2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.