Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windowskrash pga. virusangrepp. HJÄLP!!


masken1

Rekommendera Poster

Har windows xp home, som nu ha slutat fungera på grund av ett virus angrepp. Jag tog bort hårdisken ur datorn, och satte in en annan, äldre disk på 5 gb, formaterade den och installerade istället win 98, och trodde att det skulle lösa problemet. Men tyvärr gick det inte så bra. Det gick bra att installera win 98, men den ville inte starta i normalt läge, bara i felsäkert läge. När jag försökte starta i normalt läge så fick jag upp detta felmeddelande i dos fönstret: (När enhet NDIS skulle startas. Windows skyddsfel. du måste starta om datorn)

 

Det hjälper inte att starta om datorn, problemet kvarstår. Vad är NDIS. Kan det vara så att viruset finns kvar i minnet.

Virusets namn är (Win32:Trojano-213).

Snälla hjälp mig! hur ska jar göra?

 

Tacksam för svar!

Vänliga hälsningar: masken1

 

/masken1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

What is "NDIS"?

 

http://www.ndis.com/

 

NDIS is short for the "Network Driver Interface Specification". The primary purpose of NDIS is to define a standard API for "Network Interface Cards" (NIC's). The details of a NIC's hardware implementation is wrapped by a "Media Access Controller" (MAC) device driver in such a way that all NIC's for the same media (e.g., Ethernet) can be accessed using a common programming interface.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...