Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Restore med Arcserve 9


Tornedalen

Rekommendera Poster

Vi försöker flytta hemkataloger ifrån en netware 6.02 till en annan netware 6.02 server med arcserve 9 och det går i sig bra men huvudkatalogen kommer också med (alltid) users/hemkatalog varför kommer users katalogen också med även om vi inte väljer den. Ett annat problem är att user rights heller inte följer med mappen.

Finns det någon inställning i arcserve som vi ej hittat ännu eller? Vad kan vi göra tacksam för alla förslag på lösning....it stress.....

/ Markus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni bara är ute efter att flytta hemkatalogen så kan det vara en ide att kolla in nwcopy http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1187.html

 

Jag undrar om det är tänkt att det skall gå att få med rättigheterna via arcserve, mig veterligen ligger filrättigheterna i NDS och isåfall ligger de antagligen kvar mot den gamla volymen, det kanske finns någon bock att bocka i?

 

Jag skulle börja med nwcopy för att ta en sak i taget, även om man blir en smula nervös när backupen inte fungerar som man tänkt sig....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nwcopy tar ej med rättigheterna. Vi lyckas bättre med sbcon där kommer rättighererna med. Tack i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftade i och för sig på tredjepartsprodukten NWcopy, inte den medföljande featuren Netware copy, men är problemet löst spelar det mindre roll :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...