Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mus med intelligent öga...?


Chakotay

Rekommendera Poster

  • 4 veckor senare...
Christian1234567

Jag har Explorer varianten och vad gäller det här smarta med kamera i stället för kula så kan jag inte säga att jag märkt någon jätteskillnad. Den är defintivt inte bättre (MS skryter ju med att precisionen ökar med intellieye).

När man använder vissa underlag får muspekaren fnatt fullständigt och att man klarar sig utan musmatta är bara nys.

När jag har surfat länge får den ibland spatt och börjar tokscrolla, ett fenomen jag inte hade med min förra mus (vanliga MS musen).

När jag kör den via USB porten slutar en av extra knapparna att funka av någon anledning. Men den funkar när jag kör seriellt.

 

Fördelarna är att den känns helt gudomlig i handen, att det är coolt att den lyser röd hela tiden och att de två extra knapparna är skitbra. Numera blir jag irriterad på min mus på jobbet för att knapparna saknas.

Så gillar du designen och tycker att den känns bra i handen så köp. Men enbart intellieye tekniken tycker jag inte motiverar ett byte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax efter jag skrev frågan inhandlade jag en Optical. Först när jag testade på min slitna gamla röda musmatta, betedde sig muspekaren lika ostyrigt som om jag fortfarande körde en igengrodd, kulmagad mus.

 

Då plockade jag fram en blå liten musmatta som jag fått nånstans varvid pekeriet började funka perfekt, vilket jag uppfattade som att den mattans röda färg kanske störde det röda styrljusets verkan gentemot "intellieye".

 

Dock har avsaknaden av kula nackdelen att det blir visst friktionsmotstånd, som resulterade i visst skuttande muspekare ändå pga "gnugg".

 

Körde då direkt på det fernissade gamla skrivbordet där "föret" var bättre, men upptäckte till min ledsnad att Opticals fötter efter nån vecka började nöta ner fernissan!

 

Återgick till blå mattan, där det kändes som om glidet nu blivit bättre - om det berodde på att fötterna kanske slitits mer jämna, eller om de fettats in är oklart.

 

Funderade starkt innan på att försöka limma på små teflonbitar på musfötterna, men genomförde inte eftersom jag ville vara säker på få utnyttja 30-dagarsöppetköpet om jag önskade.

 

Rekommenderar att de framöver utrustar de här mössen med bättre lättglidande, mer repandeobenägna fötter så att man verkligen kan utnyttja den optiska musens fördelar till max!

 

Jag tycker de för mig nya sidoknapparna är för lättryckta, det händer fortfarande att jag vid normalt greppande om musen råkar klicka på den vänstra.

 

Scrollhjul har jag inte heller haft förut, men tycker det är praktiskt, särskilt funktionen med att klicka ner det och kunna få sida scrolla i såväl höjd- som sidled i tre olika farter beroende på hur långt från centrum man flyttar muspekaren.

Någon "tokscrollning" har jag inte märkt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian1234567

Ja, tokscrollningen kan iofs förklaras med att klockan då oftast är runt halv tre på natten och uppträder efter ett par timmars Unreal Tournament spelande...

 

Förövrigt kan jag rekommendera New Jersey Devils musmatta. Funkar asbra.

 

 

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...