Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

www.swesecure.com


Patrik Corneliusson

Rekommendera Poster

hittills har ju ingen klarat nivå 9.

 

Vänta du bara..... ;)

 

Fler kategorier är bra. Det är vanligt med EXE-filer och liknande som man behöver hexdumpa/debugga för att komma till nästa nivå. Gärna att man gör några olika program i olika programmeringsspråk. Kanske några fler (en kategori?) som kräver att man själv fixar lösningar/programmerar/har tillgång till olika typer av servrar.. (eller netcat ;)

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jag fastnade direkt på 4an igen =)

 

fattar inte vad det är för fel på mina injektioner

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Här har du en injektion, använd den både på användarnamn och lösenord (lägger inom LOG-taggar så jag inte förstör för andra som vill försöka):

 

[log]' OR 'A'='A

[/log]

 

TILLÄGG: Nähä, nu funkar inte LOG-taggarna av ngn anledning

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

[inlägget ändrat 2004-07-17 02:49:39 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte först på nian, så lite ledsen blev jag.. men.. jag blev ju först på tian åtminstone. :)

 

Patrik, funkar elvan som den ska?

 

När jag försöker logga in så hämtar den URLen (S11S) hela tiden.. flera gånger i sekunden (med olika värden i querystring of course)... Tror inte det är mitt fel, eller att det är meningen.. det är väl inte SÅ hälsosamt för webbservern... (ligger inte i någon underkatalog heller?) Den verkar fungera i IE, men inte i Opera (7.52).. weird...

 

Jaja.. glor lite mer på den senare idag kanske. :)

 

Ciao,

Anders

 

[inlägget ändrat 2004-07-17 09:12:21 av Anders N]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrik Corneliusson

>Den verkar fungera i IE, men inte i Opera (7.52).. weird...

 

Ja det är dessvärre så.

Jag får kika på det och åtgärda problemet senare.

 

Men den går ändå att lösa, men använd helst IE på just nivå 11.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var så där jag hade gjort. Fast jag hade fått dit dubbelfnuttar (") före och efter. Danke Schön :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Programmering, övrigt då den berör programmering i allmänhet.

 

/Stefan - moderator för Öppet forum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Patrik Corneliusson

Vi har nu uppdaterat sidan med mycket nytt.

Dels har vi många nya utmaningar i en helt ny kategori - krypering. Nytt är också att du nu får poäng för varje nivå som du klarar av och de som har flest poäng syns på förstasidan i form av en topplista. Vi har gjort det möjligt att registrera sig som medlem på sidan. Som medlem kan du just nu skriva i vårt forum och anta utmaningarna i testa dina hackkunskaper. Inom kort kommer vi att lägga till ett RSS-dokument som ni kan prenumerera på för att hålla er uppdaterade om sidans aktivitet. Utöver detta kommer vi även att lägga in en sökfunktion för att ni lättare skall hitta artiklar som intresserar er.

 

Vi lägger flera gånger per vecka in nya artiklar om säkerhet och regelbundet lägger vi ut nya nivåer att knäcka, men vi vill gärna att ni kommer med tips och förslag på vad ni skulle vilja se att vi la in på sidan. Det kan vara allt ifrån tips på artiklar, till helt nya funktioner, eller bara tips på en utmaning som vi kan lägga till i "testa dina hackkunskaper".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...