Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inställningar i Windows Update


Avicii

Rekommendera Poster

Har valt "Anpassa Windows Update" och bockat ur ett antal uppdateringar som jag inte vill ska visas. Sparar inställningen, men uppdateringar döljs inte, utan de finns i alla fall under Windows XP och öppnar jag "Anpassa Windows Update" så är de åter där med bock i.

Någon som har råkat ut för samma? Det har blivit så sedan för några dagar sedan. Ingen stor grej, men finns lösning så...

 

För ett kort tag sedan kom också 5 nya säkerhetsuppdateringar/uppdateringar, bl.a. BITS (Background Intelligent Transfer Service) en tjänst som version 5 av Windows Update behöver inför stundande SP2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har också döljt några under windows men dom finns kvar som döljda och kommer inte upp vid skanning.

 

Jag använder dock den engelska updaten det kanske är något med den svenska eller har du något som blockar dina cookies?

 

Tack för tipset med uppdateringarna.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag har råkat ut för liknande.

 

Valde att anpassa Windows Update för ett tag sen och bockade bort uppdateringar som jag inte ville ha presenterade. När jag senare installerade om så nog var allt förbockat igen därinne på Anpassa Windows Update.

 

Helskumt!

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...