walter Posted April 18, 2000 Share Posted April 18, 2000 När jag överklockar min celeron 400 till 570 så hänger den sig just innan jag kommer in i windows. Jag har en standard fläkt och kylfläns, så jag undrar om det går få den att gå stabilt om jag köper en större fläkt, kylfläns mm, eller om det är bortkastade pengar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Hagberg Posted April 18, 2000 Share Posted April 18, 2000 Större fläkt behöver du bara om processorn blir överhettad, har du inte möjlighet att kolla temperaturen kan du ju känna på processorn med ovansidan av fingrarna, är det så varmt att du inte kan hålla kvar fingrarna behöver processorn mer kylning. Att datorn låser sig behöver inte ha med temperaturen att göra, min P3 450 gick heller inte att starta Windows på när jag körde den i 600MHz, då var den bara 33 grader varm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Jatko Posted April 18, 2000 Share Posted April 18, 2000 Jag har också en Celeron 400 som mer eller mindre en standard kyl och fläns. Försök med att sätta kylpasta mellan processorn och flänsen, det hjälper till en viss del. Om inte det går så borde du beställa större fläkt & fläns. På http://www.gtek.net/ så har dom Everglide fdp32 resp. fep32 som borde lösa kylproblemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc Posted April 19, 2000 Share Posted April 19, 2000 Vad har du för drivspänning? Standard är 2,0 volt för Celeron. Själv kör jag 2,2 volt med extra fläkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
walter Posted April 20, 2000 Author Share Posted April 20, 2000 Jag kör på 2.0 volt, spänningen går inte att ändra med mitt moderkort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Jatko Posted April 20, 2000 Share Posted April 20, 2000 Där är nog den stora boven!! Processorn får för låg drivspänning när du överklockar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
walter Posted April 21, 2000 Author Share Posted April 21, 2000 Men på mitt moderkort kan man inte ändra spänningen. Så då är det väl kört... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Jatko Posted April 22, 2000 Share Posted April 22, 2000 Vad är det för moderkort du har?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
walter Posted April 25, 2000 Author Share Posted April 25, 2000 Ett Epox EP-V370B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Jatko Posted April 26, 2000 Share Posted April 26, 2000 Om du ids så skulle du byta moderkort och smälla på lite fetare kylning... och kylpasta på samma gång... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.