Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälper en större fläkt?


walter

Rekommendera Poster

När jag överklockar min celeron 400 till 570 så hänger den sig just innan jag kommer in i windows.

Jag har en standard fläkt och kylfläns, så jag undrar om det går få den att gå stabilt om jag köper en större fläkt, kylfläns mm, eller om det är bortkastade pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Hagberg

Större fläkt behöver du bara om processorn blir överhettad, har du inte möjlighet att kolla temperaturen kan du ju känna på processorn med ovansidan av fingrarna, är det så varmt att du inte kan hålla kvar fingrarna behöver processorn mer kylning. Att datorn låser sig behöver inte ha med temperaturen att göra, min P3 450 gick heller inte att starta Windows på när jag körde den i 600MHz, då var den bara 33 grader varm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Jatko

Jag har också en Celeron 400 som mer eller mindre en standard kyl och fläns. Försök med att sätta kylpasta mellan processorn och flänsen, det hjälper till en viss del. Om inte det går så borde du beställa större fläkt & fläns.

http://www.gtek.net/

så har dom Everglide fdp32 resp. fep32 som borde lösa kylproblemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Jatko

Om du ids så skulle du byta moderkort och smälla på lite fetare kylning... och kylpasta på samma gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...