Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med diskrenskning i windows XP


kiaumars

Rekommendera Poster

Jag får inte funktionen diskrensning att funka i xp (C: partitionen), ( jag har tre partitioner) det har funkat förr, men nu stannar den bara efter ett tag och står helt stilla, kollar jag på aktivitetshanteraren så är CPU,n uppe på 100% och fläkten börjar gå på hög varv, är det någon som har stött på nått liknande eller har något förslag på vad jag ska göra ?

mh

 

/kiaumars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disk Cleanup freezes during the Compressed File Phase: This edit correct the problem:

 

Disk Cleanup - Compressed Old Files Freezes (Line 48)

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

 

To use the Regedit: Save the REG File to your hard disk. Double click it and answer yes to the import prompt. REG files can be viewed in Notepad by right clicking on the file and selecting Edit.

 

Eller delete på denna nyckel i REG:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches i högra fönstret (tror jag) hittar du

Compress old files. Markera denna & via Arkiv / Exportera väljer du att spara denna nyckel i en REG-fil. Sedan gör du delete på Nyckeln i hö-fönstret. Vill återställa allt igen så letar du fran den nyss sparade REG-filen & dubbel-klickar på denna & accepterar ändringen i REG, så får du tillbaka "eländet" igen.

 

 

Man ska va´ som man e´,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...