Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är det nån dom har hemsida hos Comhem?


Tophe

Rekommendera Poster

Förlåt för att jag skriver så många olik trådar om mina webproblem... Men ni är ju så hjälpsamma, så jag passar på.

 

Är det nån som har hemsida på comhem och använder en :COM eller :SE eller liknande adress?

Hur funkar det?

 

Vad heter Comhems DNS server?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte helt ovanligt att den som säljer domäner ger dig möjlighet att peka ut din webbsajt så att surfare som skriver www.dindomän.com antingen skickas vidare till den sajt de egentligen ska till eller (vilket är mer intressant i ditt fall) får ett frameset genererat med en frame som pekar vidare på din hemsida.

 

Klarar du dig inte med ovanstående måste du kasta bort comhem och skaffa dig ett riktigt webbhotell, comhem är inget webbhotell utan ger dig bara en personlig hemsida.

Det är ingen som helst skillnad på .com, .se eller för all del någon annan domän, det är bara så det fungerar; alltid.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara tänker.. de skriver ju att man inte ska lägga upp nån adress som skickar vidare.. har jag för mig.

 

Men skit samma..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man inte ska lägga upp nån adress som skickar vidare.

Nä, det finns ju ingen anledning att göra det. Lägg upp sajten istället.

Google bryr sig inte om det är ett vackert domännamn med .com i slutet, den bryr sig om innehåll och hur sajten länkas till.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo.. men jag vill ju att alla som söker på google ska komma in på sidan via min tjusiga .COM adress ju...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första har google har inget emot att en ren frame-inslutning av din sida, den är frame-medveten. För det andra så kan du lösa det med ett javascript, exakt vad det står bakom länken folk trycker på kan inte rimligtvis spela någon roll om ser till att "framea" om användaren när han kommer till sajten.

 

För det tredje kan man inte ha kakan, äta den och helst inte behöva betala för den. Om det är jätteviktigt så tycker jag du ska satsa på ett webbhotell istället för comhems tjänst för personliga hemsidor. Köper du domänen för $8 och signar upp dig på t.ex http://www.b-one.net/, http://www.clichehosting.com/ eller något annat billigt hotell så kommer du undan billigt och förmodligen ungefär så bra som du är beredd att betala för.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...