Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bästa ljudkortet för tusenlappen?


qwert87

Rekommendera Poster

som topic. tänkte lägga runt tusen (plus/minus 2-300 kr) på ett bra ljudkort, med BRA ljud. trött på mitt interna skitkort. ljudet i min mp3-spelare är mkt bättre tillochmed...

 

så vilket kort ska jag köpa? håller inte på med musikskapande el dyl, lyssnar bara på mp3, och tittar på film. ljudkvalitet önskas!! ljudkortet ska helst kännas lite up to date om 2-3 år också

 

tack på förhand!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det nyaste SoundBlaster låter nog inte skit :) Har inte provat det dock...håller säkert ett tag, o låter garanterat mycket bättre än ditt interna...

 

http://buggy.no-ip.com/lista.php?q=SoundBlaster+Audigy+2+ZS

 

Om det finns bättre kort för dom pengarna vet jag inte. Om det gör det, så är det ändå inte så stor skillnad på dom...kolla på några stycken, kolla om du fastnar för några features som nåt kort har, o köp...Finns inte kort som låter _dåligt_ för dom pengarna...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Det kort som fått överlägset bäst recensioner är M-Audio Revolution 7.1, ska tydligen låta MYCKET bättre än creativekorten plus att creative har riktigt usla drivrutiner (sitter själv med ett creative audigy 2 platinum ex).

Plus att M-Audio kortet ligger precis i din prisklass :)

 

 

Tog mig tid att läsa på lite till och kan nu säga att M-Audio kortet är överlägset för musik och film men Creative är bättre till spel, M-Audio verkar också ha bättre drivrutiner så länge man laddar ner de senaste (förhållandevis små nedladdningar) från deras hemsida.

[inlägget ändrat 2004-06-18 11:16:18 av Tzai-Tam]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att Tzai-Tam rekommenderade dig M-Audio, vilka gör bra ljudkort för rent audiobruk. Men du bör också kolla in Terratec's kort som är starka konkurenter till Creative i flertalet avseenden.

 

Terratec var tidigare starkt nischade mot musikproduktion, men har även ett sortiment för den "vanliga" hemanvändaren. Därtill skriver de trevliga och lättlästa manualer med lite humor.

 

Du kan få rätt så bra uppslag på vad marknaden har att bjuda på om du går in och kolla musikaffärernas hemsidor - t ex www.musikborsen.se och kollar länken för Data.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack Tzai-Tam & Kenéz för era svar!

 

det lutar åt ett m-audio revolution 7.1 nu. mkt för att jag inte spelar spel, utan bara kollar på film och ständigt lyssnar på mp3. plus att det verkar vara ett mkt fint kort, i precis den prisklass jag har råd

 

tack för era svar!

 

hoppas bara jag får plats med kortet i min barebone... :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...