Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ip-telefoni med Tele2?


Håkan H

Rekommendera Poster

Någon här som har erfarenhet av ip-telefoni med Tele2? Anledningen till att jag ställer frågan här är att på deras hemsida, får jag för mig, att det kostar 25 spänn att ringa till deras kundtjänst. Frågorna jag undrar över är, givetvis, hur det funkar och vad det egentligen kostar. Det enda jag får fram är att det skulle kosta 99:- i månaden att ringa inom Sverige. Detta är dock en tilläggstjänst man får välja. Finns det någon annan form av avgift man måste betala, förutom då teledosa, eventuell en router och dom andra engångskostnaderna? Man blir lite misstänksam när det kostar 25 spänn att ringa till kundtjänst, om nu det stämmer.

 

*Tillägg: Jag har Comem, dynamiskt ip, samt D-Link 604 router.*

 

/Mvh Håkan

 

[inlägget ändrat 2004-06-17 10:56:17 av Håkan H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Man blir lite misstänksam när det kostar 25 spänn att ringa till kundtjänst, om nu det stämmer.

 

Jisses, det stämmer faktiskt. Jag trodde det bara var modemkapare som använde den taktiken för att slippa tala med folk :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
ericssonanders

Nu har det ju gått ett tag sedan första inlägget. Läser på Tele2:s hemsida.

 

Inträdesavgift: 69 kronor (inkl. telefonibox)

Minimidebitering: 69 kronor

Sverigesamtal: 9 öre

Mobilsamal: 99 öre

Öppningsavgift 69 öre

Bindningstid 12 månader och 3 månaders uppsägningstid

 

Med sk Kompis avtal:

 

Månadsavgift: 69 kronor

Fasta nätet inom sverige: 0 kronor dygnet runt

Tele2 Comviq mobiltelefoner: 0 kronor dygnet runt

 

Då är ju frågan vad skillnaden är mellan Kompis och det ordinära?

 

Aja, Phonelinks telefonibox kostar 699 kronor med högre avgifter! Däremot har de antagligen kortare bindningstid och uppsägningstid! Och gratis support kanske. :D

 

Mer info om bredbandstelefoni. bye bye telejack! Alla har ju mobiler så i fallet vid strömavbrott är det ju inte hela världen!

 

/Anders

Stockholm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ericssonanders

Svarar på mitt eget inlägg.

 

Det är en djungel där ute. Allt hänger på vad man har för ringvanor. Två variabler är själva boxen och medflyttning av numret. BBB har gratis medflyttning av numret men är å andra sidan rätt dyra i samtalskostnad. Dessutom har de månadskostnad på 99 kronor utöver den samtalskostander man har. Dock får man leasa boxen gratis och det är bara en månads uppsägningstid. Kan kanske vara bra om man vill testa.

 

Annars verkar PhoneLink och Affinity rätt bra i mina ögon. Någon som hört något om dessa två bolag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag använder Affinitys IP-telefonitjänst Maxi sedan en dryg månad tillbaka och jag är överlag nöjd. Anledningen att jag valde Affinity Maxi är deras låga priser till mobiltelefoner (0,85kr/min) och att man får ringa för månadskostnaden 79 kr.

 

Jag har provat tjänsten både via Comhems 8/1Mbit-kabelinternet och min nuvarande BBB 100/10Mbit-fibertjänst och det fungerar lika bra via båda. Ljudkvaliteten är i princip lika bra som via vanlig analog telefoni.

 

Enda nackdelen jag upplever är att det tar ett par sekunder efter att jag svarat innan den som ringer mig hör min röst, men det är möjligt att detta går att fixa via nån inställning. I övrigt ångrar jag inte att vi gick över till IP-telefoni.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...