Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Z600:s efterföljare?


Starre

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som har information om vilken telefon som blir SonyEricsson Z600:s efterföljare. Bilder och information emottages tacksam!

 

Poäng för bra svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som kommer härnäst (kvartal 3?) från Sony Ericsson är K700 och lite senare (kvartal 4?) S700.

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp1_loader&php=PHP1_10139&zone=pp&lm=pp1&pid=10139

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp1_1_1&zone=pp&lm=pp1&pid=10140

 

Men om de är Z600:s efterföljare kan jag inte svara på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som kommer härnäst (kvartal 3?) från Sony Ericsson är K700 och lite senare (kvartal 4?) S700.

 

K700 kommer släppas nu under juni.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterföljaren skulle väl kunna vara z1010

Designmässigt ja. Skillnaden är att Z1010 är en 3G-telefon och bakåtkompatibel med GSM. Men går den att köpa utan låsning till 3G-operatör? Har inte sett det ännu. Men om, så är den ett intressant alternativ till renodlade GSM-telefoner. Men tyvärr är batterikapaciteten inget vidare och något tyngre än rena GSMare. Och klumpig lär den också vara.

 

[inlägget ändrat 2004-06-05 18:02:07 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade detta på telias sida:

 

Standbytiden är maximalt 320 timmar i gsm-nätet och upp till 260 timmar i umts-nätet. Taltiden uppgår till 5 timmar i gsm-nätet. I umts-nätet räcker batteriet för 3 timmars röstsamtal och 2 timmars videosamtal.

 

detta är hyfsat bra om man jämför mot z600, den väger 9g mer än z600, och den är lika klumpig, därför jag inte köpte z600:an :-), då är t610 och 630 att föredra.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja Z1010 är klumpigare än Z600..... men T630/T610 är smidigast ...

 

 

/A...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Men går den att köpa utan låsning till 3G-operatör?

Men tyvärr är batterikapaciteten inget vidare och något tyngre än rena GSMare.

Och klumpig lär den också vara.

- Går inte att _köpa_ upplåst men Telia fixar det för 350 kr.

- Batteriet förtjänar absolut ingen dålig kritik - fungerar minst lika bra som det till P800:n - om inte bättre. Och tung - vill jag inte påstå heller... Fast - jämfört med P800:n då också.

- Och visst är den klumpig när den ligger på bordet och ser stor ut. Men när du pratar i den - rattar i menyn eller plitar sms ligger den perfekt i handen. Så hur du definierar den som klumpig är jag bra nyfiken på. :)

 

{] Noisekiller - håller sällan tyst [} - försvarar sin moderna tegelsten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och visst är den klumpig när den ligger på bordet och ser stor ut. Men när du pratar i den - rattar i menyn eller plitar sms ligger den perfekt i handen. Så hur du definierar den som klumpig är jag bra nyfiken på.

Personligen vill jag att en telefon ska sitta fint i fickan, där den är 98% av tiden när jag är ute nånstans o kan behöva telefonen överhuvudtaget.

 

Har inte läst resten av tråden, så jag vet inte riktigt vad snacket handlar om men kan man verkligen jämföra P800, som ju är är handdator lika mycket som telefon och KAN/FÅR vara lite klumpig, med en Z600 som är en kameratelefon (vad jag vet inget speciellt mer), som så många andra, mindre modeller, typ SE T610, T630, K700...(?)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Har inte läst resten av tråden, så jag vet inte riktigt vad snacket handlar om men kan man verkligen jämföra P800, som ju är är handdator lika mycket som telefon och KAN/FÅR vara lite klumpig, med en Z600 som är en kameratelefon
Gjorde ungefär samma sak måste jag erkänna - bara insåg att jag var tvungen att försvara hedern, eller nåt. ;)

Vad jag ville framhäva var att den _inte_ kändes som gamla motorolan trots att det är en av de första 3G-lurarna.

 

{] Noisekiller - håller sällan tyst [}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Går inte att _köpa_ upplåst men Telia fixar det för 350 kr.

Ja, men efter 12månader.

 

 

/A...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur du definierar den som klumpig är jag bra nyfiken på.

Jag menar i hopfällt läge och den är en halv centimeter tjockare, dessutom kortare och bredare än P900, som är min referens. Det är min definition på klumpighet och som bygger på bilder och Internet-info.

Men skulle jag gå till en butik och känna på den, trillar jag nog dit...

Inte med klumpighet att göra, men den lär väl inte gå att mjukvaru-uppgradera on-line, som P900. Det var ett avgörande skäl till P900-köpet.

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-07 19:24:25 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Inte med klumpighet att göra, men den lär väl inte gå att mjukvaru-uppgradera on-line, som P900.
Helt klart ett väldigt vettigt resonemang. Spelar ingen roll om vi pratar 3G-lur, GSM eller GSM+handdator. Vad det gäller produkter som Ericsson är inblandade i måste man uppgradera mjukvaran om man är tidigt ute med nya prylar.

 

Har hittat ett par små "finesser" som troligtvis rättas till i nästa release t.ex. att mediaspelaren slutar spela min mp3:a när telefonen tappar täckning. :D

 

{] Noisekiller - håller sällan tyst [} - lite O/T kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...