Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Typ av skivor!


Niklas Björnström

Rekommendera Poster

Niklas Björnström

Vilken typ av skivor är bäst vid cd-bränning?

Guld eller silver skivor??

nån som vet vilket märke som är bäst på marknaden?

vill att skivorna skall gå bra att spela i bilen och på hemstereon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Lindvall

 

Vad jag har hört så får man inte i sälja guldskivor mer då dom var miljöfarliga, men man kan hoppas att detta var ett ryckte. För jag anser efter ca 2000 brännda skivor att guld är bäst, men på en ny brännare ska det inte spela någon roll vilket märke eller "färg" du kör med.

Men "noname" som är billiga är sämre en dom som har ett "namn".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Berg

tjena. jag kan inte säga vilka skivor som är bäst, men kodak gold funkar (funkade) jävligt bra utom i vissa dvd spelare där dom tvärvägrar. alltid finns det nån cd rom som inte kan läsa skivorna antar jag. jag kör nu med basf, 15:- st på elgiganten, dom funkar helt perfekt (klart bättre än noname i alla fall). kan samtidigt passa på och varna för lead data cdr skivor, jag köpte fem stycken varav 2 var så obalanserade att dom inte gick att använda överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Eklund

Hade jätteproblem med att hitta skivor som funkade bra i min bilstereo, Kenwood 9060R. Min hemstereo var nästan lika kinkig den med, en gammal Panasonic ministereo. Ända tills jag testade skivor från Sony, CDQ-74CN. Funkar perfekt. Har senare även funnit att BASF funkar bra också. Detta gäller främst musik-skivor eftersom dessa spelare verkar vara känsligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Håller med Henrik ovan: TDK:s är bra, men dyra. Kodak är också bra. Själv har jag problem med Medion och gula Sony (finns gul + gulorange Sony, varav den gula är skräp). Medions CDRW är dock bra. Har Philips IDE 4-4-32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Peder Fällefors

Har också haft fruktansvärt bra erfarenheter av Kodak Gold som väl numera heter Kodak Gold Ultima. De har funkat i ALLA audiospelare som jag provat dem i. Även i en del gamla superbilliga skitspelare och bil CD-spelare som inte har accepterat några andra typer av hembrända skivor!

 

Men, se dock upp för Kodak Gold utan tryck! Jag och ett par kompisar har haft problem med dessa (Kan ju dock vara en deålig serie). De med tryck har jag aldrig varit tvungen att slänga en enda av medan de utan tryck har spökat rejält för oss. Kodak Silver har också spökat en del.

 

Peder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

1. Verbatim Data Life Plus

2. Kodak Guld

3. TDK Reflex X

 

Är dom tre bästa! Den som säger ngt annat vet inte vad han/hon pratar om.

BASF?? HA HA jävla skit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluesman122

tror att frågan lydde= eftersom kodak gold ska sluta säljas. alltså tipsa killen om andra skivor. basf är kanon, tdk är kanon kodak silver sucks lead sucks noname funkar oftast i dom flesta spelare, men suger ändå.... prova dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...