Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för Datorkungen.com


Martin Kling

Rekommendera Poster

Martin Kling

Varning för Datorkungen.com

 

(Dessa synpunkter är mina egna och allt som står har inträffat)

 

Hej

Jag gjorde för fyra veckor sedan en beställning hos www.datorkungen.com. Min beställning bestod av ett grafikkort (Asus 6800 Deluxe), ett moderkort och ett nätaggregat. Följande drabbade mig:

 

1. Ingen orderbekräftelse

2. Inga meddelande om tillbakadragande av produkt

3. Frysning av leverans eftersom de inte hade grafikkortet utan att meddela oss kunder. Såg hos www.datorbutiken.com att Asus inte levererade några kort.

4. Mailade och frågade om det stämde att de inte hade några kort.

5. Tre dagar gick utan svar. Skickade ett nytt mail. Svar efter två dagar "Ja detta stämmer vi har inga sådana kort eftersom leverantören har dragit tillbaka dem."

6. Jag mailar och frågar om när de beräknar att få in kort. Svar efter tre dagar "slutet av månaden (tre veckor tills dess)". De undrar om jag vill ha det andra i min beställning nu eller sedan. Efter detta avbeställer jag grafikkortet.

7. Tre veckor efter min beställning kommer det ett paket från datorkungen med min beställning. Betalade och fick ut ett väldigt litet paket som man inte skulle kunna få i ett moder kort om man inte slog sönder det och lade i delarna. Mycket riktigt låg det bara ett nätaggregat i lådan. Moderkortet som jag nu har betalat för har jag inte sett röken av.

8. Ringer omedelbart till det företaget som står som avsändare av paketet, pc-fixarna. Telefonisten förklarar för mig att de genast ska skicka moderkortet (måndag).

9. (Fredag) ringer upp leverantören igen. "Det beställda moderkortet har utgått ur sortimentet men du kan få ett annat som har ersatt det gamla för samma pris. Vi skickar det idag. Det ska vara hos dig senast nästa tisdag".

10. Idag är det, nästa Tisdag, har inte fått något moderkort. Ringde till leverantören igen. "Vi skickade det som företagspaket i fredags" Min kommentar: visst det skulle ha varit här igår om de skickade det i fredags, eftersom det bara tar en dag för företagspaket att komma fram. Ringde Onsdag det är inte skickat p.g.a. olika problem ska skickas till dig omgående.

11. Har vid denna tidpunkt 4,5 vecka efter beställning inte fått min leverans som jag har betalat för, trots flera kontakter med datorkungen och deras leverantörer.

 

Vill ni ha en längre och grundligare förklaring kan ni kontakta mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...