Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"grillat" USB-minne!


mackan87

Rekommendera Poster

Hej!

Jag lånade en kompis USB-minne i veckan och när jag stoppade in det i min USB-port så kom det först upp en ruta att XP hade hittat minnet sedan försvann den. Då hände det konstiga, minnet blev väldigt varmt och när vi sedan testade det på en annan dator så fungerade det inte längre och det hade funkat helt prima innan vi testade det på min dator...Det ligger en kabel lös i min dator och jag vet inte om den kan ha något med saken att göra. Kablen kommer från frontluckan där den berörda USB-porten sitter. Kablens anslutning ser ut som följande: fyra hål och en vit prick samt fem hål nedanför de andra hålen...Kan det vara så att om bara strömkablen till USB:n är inkopplad så kan den "grilla" exempelvis USB-minnen? Det kommer även en firewireport från frontluckan där USB:n sitter, jag vet inte om det är USB-kablen eller Firewirekablen som är lös, men jag hoppas att ni med hjälp av ovanstående beskrivning ska kunna hjälpa mig! Jag har aldrig testat en enda USB-port på datorn förut, så det kan ju hända att det är fel på alla:-( Jag ringde även supporten och han trodde ju så klart att det var fel på USB-minnet och sa att jag skulle köpa ett annat och testa igen...Finns det inget annat sätt att testa om porten fungerar, vill ju inte gärna "grilla" ett minne till...hoppas att någon kan och vill svara på detta inlägg!

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkortet skall klara av att ansluta till portar på framsidan, skall stå uppmärkt antingen i manualen eller på kortet, "Front USB" sätt ej in den kabeln som kommer därifrån nån annanstans än på den uppmärkta platsen. vill du kolla om det fungerar köp en sunkig usb mus och koppla in, borde gå att få tag på för under hundringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...