Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nokia 6230, värd pengarna??


lassejohansson1172

Rekommendera Poster

lassejohansson1172

Sugen på en 6230, någon med erfarenheter av denna lur?

Hur bra blir bilderna från kameran?

Hur bra tar radion in stationerna?

Är den värd 3500:-?

Hur stora MMC kan man ha? framgår inte på nokia.se

 

[inlägget ändrat 2004-04-30 18:19:10 av lassejohansson1172]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fartsyndare

Jag har själv en Nokia 6230 och kan inte säga annat än att jag är helnöjd med den luren, den har precis allt man kan och inte kan behöva.

 

Bilderna blir bra för att vara mobilkamera, lite svårt är det att få bra bilder i nattläget men är man bara nykter och stadig på handen så går det också med lite övning.

Radiomottagningen är väl lite si sådär, sitter du stilla och lyssnar så är det inga problem men är du uppe och går så kan det brusa en del.

Klart värd 3500, tog iofs min på abonnemang men hade jag haft pengarna då jag köpt eden så hade jag lätt betalat 3500 för den.

MMC kan vara 128MB, är väl det största som finns. Köp ett sånt till direkt och en kortläsare, inte usb kabel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lassejohansson1172

"bara man är nykter".... hehe

 

ok, men mmc finns i alla fall upp till 512 mb... tänkte om kanske hade en instruktionsbok eller nåt där set står, eller om någon har testat större än 32 som medföljer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fartsyndare

Finns dom???

Ska kika i boken, du kan ju kolla recensionerna på pricerunner så länge.

 

Det enda jag kan komma på som är negativt är att displayen är repkänsligt men jag snodde lite självhäftande plast som lillebror skulle ha till sina skolböcker så nu klarar den sig kalas.

 

EDIT:

128mb är det största du kan ha

[inlägget ändrat 2004-05-01 14:47:26 av Speeder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...snodde lite självhäftande plast som lillebror skulle ha till sina skolböcker så nu klarar den sig kalas.

Hehe... Annars kan man ju låta plasten som sitter på som skydd vid köp, sitta kvar.

 

Å andra sidan, vad ska du ha en repfri display till när din telefon är omodern?

 

Mvh

Yeppe - Kör utan skyddsplast

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fartsyndare

Prylgalen nisse med nyköpt mobil i näven tänker int eså långt som att låta någon skyddsplast sitta kvar.

Dröjer nog ett tag innan denna luren blir omodern också....typ tre fyra månader =)

 

Ett annat plus är att kameralinsen sitter skyddad bakom batteriluckan, du behöver alltså inte byta kamera om det blir en repa bara skalet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fartsyndare

Visst är 7200 grymt snygg, ville själv ha en innan men läser man Mobils recesion och kollar vad man får för pengarna så hade jag iaf köpt inte köpt den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokia 7200 är också snygg:

 

Jo det är den, själv så fastnade jag för 7610:an som kommer ut i sommar, kanske inte snygg men kamera och minne m.m av högsta klass, eventuellt som en företagstelefon då.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer helt med dig. Nokia har onekligen kommit ikapp med denna modell. Är jättenöjd med min egen. Tyvärr måste jag medge att det fortfarande finns smärre buggar i mjukvaran. Hoppas att de snabbt rättar till dessa.

 

Är det ngn som upptäckt problem med Mp3-spelaren? lägger man in låtar med 192Kbps bitrate kan den stoppa innan låtarna tagit slut.

 

Annars en toppen mobil!

 

Hur stort minne kan man trycka i som max??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7200 måste slå något slags rekord när det gäller hype kontra funktion... Liten trist display och lite tunt med funktioner men bra betalt vill de ha...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
StefanJohansson skrev:

7200 måste slå något slags rekord när det gäller hype kontra funktion... Liten trist display och lite tunt med funktioner men bra betalt vill de ha...

 

Hehe...

Så Wow-faktorn blir inte hög med andra ord?!

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

 

Yttermera.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lassejohansson1172

Super... har fått en hel svar.. :)

 

Men fråga som egentligen var mest viktig har jag inte fått svar på än, någon som vet hur mycket mmc minne som går att trycka in som max i telefonen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fartsyndare

Skrev om minnet i ett svar längre upp men det skadar väl inte att upprepa sig lite. 128Mb är max du kan ha i telefonen.

 

[inlägget ändrat 2004-05-02 14:36:09 av Fartsyndare]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Hansen

jag har hört 512mb (tom mer) enligt "mobileburn.com" men de gäller vissa märken på MMC kort...

 

förssten, viken är den billigaste internetaffären som säljer 6230an?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej

Har precis köpt en 6230 och tycker den e kanon förutom en liten sak som jag har hört att andra inte har problem med. Läste en recension på Pricerunner om en som hade ett 512-minne i och lyssnade en hel del på mp3. Mitt batteri lägger av efter ca två dagar fast jag knappt gör något?!?! Ska jag klaga? Har iofs bara laddat den två ggr än. Läste nå'n stans att det blir bättre efter ett tag. Ska man tro på det?! Var nog i Nokias egna böcker det stod.

 

Nå'n som har nå'n koll på batteriet? Blir det sämre ju mer man har på minnet? (så funkar iaf min dig.kamera)

 

 

/Karin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...