Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny Powerbook vägrar starta


erzon

Rekommendera Poster

Hej, fick min splitternya PB 17" idag. Jag packade upp den med andakt medan förväntningarna steg...

 

...och platt föll till marken igen.

 

Den vill inte starta, jag kommer så långt att jag får upp äpplet och sedan får jag en "svartskärm" med meddelandet att OS X måste startas om.

 

Provade några gånger, men insåg att det är något major knas här. Installerade om OS X med den medföljande skivan,(som den alltså startar utan problem på). Men problemet kvarstår.

 

Finns det någon som har något tips här, eller vet vad det beror på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkert ett "måndagsexemplar". Hårddiskens startsektorer kan vara skadade.

 

Tipset är att inte försöka "fixa" mer utan ringa försäljaren och kräva en ny dator.

Risken finns att du lyckas fixa datorn och den går utan problem ett tag men börjar krångla igen. Är den splitter ny ska du lägga nyhetens behag och ivern åt sidan och jobba på att få en ny dator.

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger samma råd. Du har fått en DOA (dead on arrival) och ska ha en helt ny såklart. Ring genast och få en ny!

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, vilket antiklimax. Men en ny är på gång i alla fall.

 

Jag som hade tänkt ägna helgen åt OS X (Har varit fast med OS 9 fram till nu). Känner mig som ett barn som blivit lurat på lördagsgodiset :-(

 

 

/Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Uppföljning om DOA-svängarna med G4 PB´n.

 

Jo, så här gick det till:

 

Jag ringde först till leverantören(Martinsson) som uppmanade mig att ringa till Apple. Så jag ringde till Apple, som i sin tur hänvisade till LanMaster. Ringde till LanMaster kom och hämtade PB´n för att 4 dagar senare åter lämna tillbaks den i plomberat skick till mig (som DOA till Apple). Jag ringde Martinsson igen som bad mig returnera den till Ingram Micro som levererat datorn åt dem.

 

Jag fick en ny dator efter ungefär 10 dagar, och skickade returen till Ingram Micro någon dag senare.

 

Men jag kan inte låta bli att tycka att jag som kund inte ska behöva känna till något annat företag än Martinsson, att de skulle sköta kommunikationen med Apple, LanMaster och Ingram utan att blanda in mig.

 

Fast jag är trots allt nöjd med datorn, så det är ju inte så illa egentligen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...