Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LS120 superdisk


T Wallin

Rekommendera Poster

Jag köpte en Imation LS120 superdisk. 120 mb disketterna ni vet. Avsikten var att dels få en diskdrive till G3Macen på jobbet och PC:n. Genialt eftersom båda har USB, så blir det enkelt att flytta.

I h-e.

Imation levererar den fina Superdriven för Mac och PC med:

1. En ömtålig batterieleminator att släpa på.

2. En otroligt klunsig SCSI-USB konverter som är det värsta jag sett i kontaktväg.

Alltså tre grejor att släpa på.

 

Vitsen med USB var ju strömförsörjning och anslutning samtidigt.

 

Skit - på en i grunden bra produkt.

 

 

Thomas Wallin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att jag har en 8500, så kan jag använda de vanliga disketter som inte G4:an klarar och så slapp jag köpa en diskenhet. Skaffa en ORB istället (jag har en själv) som är snabb och lagrar 2,2 Gb. Okey, den tar 1,44:or, men dess höga kapacitet gör den ändå lämplig. Dessutom: diskettenheter med SCSI-kontakter ? (med tanke på konvertern) Måste man ha SCSI till ett så snabbt:-) lagringsmedia som diskettenheter ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivfel: ORB kan INTE, jag upprepar INTE hantera gamla 3,5 tums disketter ! Den klarar bara ORB-skivor !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

"Vitsen med USB var ju strömförsörjning och anslutning samtidigt."

 

Fungerar så med saker som inte drar för mkt ström också. Hur skulle det annars se ut, skulle moderkortet kunna leverera tillräckligt mkt ström för alla scanners också?

 

/mhe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du vet tydligen inte vad en superdisk är. Det är en simpel diskdrive!

Förr, på den gamla goda tiden orkade moderkorten till och med driva två diskdrives. Det du....

 

Thomas W.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jotack jag vet vad en LS120 är, en förvuxen diskettdrive i gämförelse med en Orb som lagrar 20ggr mer och är ruskigt mkt snabbare, dessutom inte mkt dyrare.

 

Men till saken, alla diskdrives jag haft så har dom haft en extra ström kabel från nätagget. Och jag meckade nyss i en 486 SX-33

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...