Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda flera utgångar på Audigy-korten


RaSz

Rekommendera Poster

Hallå!

 

HAr ett litet pinsamt problem, efter att ha bytt upp mig från det inbyggda ljudkortet till ett Audigy är ljudet mycket bättre. Dock har jag ett problem. När jag hade ett gammalt Soundblaster Live Value kunde man använda det olika utgångarna på kortet till att lyssna med ett flertal hörlurar från datorn, dock har jag inte fått detta att fungera med mitt nya ljudkort. Någon som vet var den inställningen styrs?

 

Tack på förhand /Rasmus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade.. tack ska du ha för hjälpen. Något som jag nu märkt är dock att ljudet inte alls blir "lika bra" ur alla ingångar. Det borde finnas något program eller någon inställning där man ändrar vilket ljud osm går till varje kanal eller framförallt att man får ut samma ljud ur alla ingångar. Någon som har ett tips på program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB Live och Audigy korten använder olika codec för de tre analoga utgångarna man har på kortet (front/rear/center-sub). Bäst ljud är det i Rear-utgången. Sämre i Front och Center-Sub (är inte säker på vilken codec center-sub använder dock). Inget o göra åt.

 

Om du nu är ett sånt ljudfreak, så är det värt o prova kX-drivrutinerna. Dom är lite svåra o lära sig till en början, men när man väl kan allt är dom fruktansvärt smidiga, men oändligt med möjligheter (nästan).

 

http://www.kxproject.com

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...