Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RealPlayer, RealJukebox,RealArcade


barri

Rekommendera Poster

Hej! Förvirringen är stor. Jag har alltid använt RealPlayer och nu när jag ska uppdatera står det RealPlayer kärna? På grund av min bristande engelska har jag även laddat ner RealJukebox och RealArcade. Har alltså tre ikoner på skrivbordet. Jag trodde i min enfald att jag uppdaterade RealPlayer! Nu vill alla ut via ZoneAlarm så fort jag kopplar upp. Vad är det för skillnad på de här tre? Har Win 98 och undrar nu om "kärnan" gäller enbart R.P. Ska jag avinstallera de andra om jag bara vill behålla R.P.

Tacksam för svar blir

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från vilken och till vilken version har du uppgraderat?

Jag gjorde det själv för några dagar sedan och det blev version 10.0 Jag hade två val, Basic setup och en version som kostar. Jag valde gratis-varianten Basic. Men jag fick aldrig något om RealPlayer kärna. Och jag har bara RealPlayer, inte Jukebox och Arcade. I den version jag har ingår Jukebox med "full speed CD-burning".

För att slippa en massa auto-grejer (AutoUpdate, Message Center) så är det bara att bocka ur dessa via Tools -> Preferences -> Automatic Services.

Dessutom lägger sig olika Real-komponter i autostart. Dessa har jag tagit bort via registret:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

 

Går också bra att göra det via msconfig och Autostart-fliken (skriv msconfig i Kör/Run i Startmenyn) och bocka ur allt som har med Real att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Nu har jag tagit bort Jukebox och Arcade. Skönt :) Jag vill också ha Basic men när jag trycker på uppdatera nu så kommer en ny sida upp med engelsk text. 14 day free trial. Det är nog där jag varit och tagit ner J. och A. Real brukar vilja komma ut på nätet och då hamnar jag alltid här. Kanske ska jag ta bort Real och ladda ner det igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...