Joakim Ewenson Posted March 27, 2000 Share Posted March 27, 2000 Har installerat Corel Linux som följde med på senaste CD+ skivan. Nu är det bara 2 prob, varken mitt ljudkort (Soundblaster PCI128) eller mitt modem (HCF nånting) funkar. Corel är ett utmärkt system för övrigt. Nån som har några ideer om vad som kan vara för fel. Både ljudkortet och modemet funkar utan prob i både Win2k och Win98SE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morot Posted March 27, 2000 Share Posted March 27, 2000 Jag kan inte ens installera det, datorn bootar om när jag försöker läsa från cd:n, vare sej det är i dos eller i windows.. Prova o hitta nått drivrutins grejjs på creatives hemsida för ljudkortet. Jag fick aldrig mitt likadana att fungera i redhat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Ewenson Posted March 27, 2000 Author Share Posted March 27, 2000 Du måste ha fått en defekt cd Jag fick då mitt PCI128 att funkar under Redhat 6.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrich Björklund Posted March 30, 2000 Share Posted March 30, 2000 Funkar detta med ett VooDoo3 2000 AGP i X? Menar, har Corel inbyggt stödet för detta kort i 2D/OpenGL? Vilken version av X körs? Vilken Linux Kärna är det? Någon som kan svara på detta? Ni kan ju ta det som en hem-uppgift vett ja. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.