Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Exportera i AdobeIndesign


Max12

Rekommendera Poster

Håller på att göra en medlemstidning på 8:a sidor + (A5 och inget avancerat).

I AdobeIndesign 2.0. Har lite erfarenhet att trycksaker och har varit tryckare i 27 år.Kan utskutning ,laout,färger bla. Men det är första gång jag skall göra en tidning.Än så länge ser det bra ut.

 

I villket filmormat skall jag spara eller exportera så att tryckeriet godkänner mina 12 sidor?.

I AdobeIndesign 2.0 egen eller kan jag spara det i Pdf (print,press eller ?

 

Blir glad för all hjälp jag kan få.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I villket filmormat skall jag spara eller exportera så att tryckeriet godkänner mina 12 sidor?.

Prata med tryckeriet, en del vill ha EPS-filer, andra tycker att det är prima med PDF-er.

 

Allt hittar du mycket riktigt under alternativet Exportera. Sparar du det som PDF så vill tryckeriet oftast ha det uppdelat med en PDF-fil per sida. Samma sak gäller EPS:er.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Enklaste svaret är ju att fråga det tryckeri du tänker lämna jobbet till.

 

Om tryckeriet vill ha PDF så har de säkert egna inställningar som du hämtar hos dem.

 

Är du osäker på PDF så finns ju funktionen "packa" i ID. Då ser programmet till att skapa en ny mapp där alla länkar och använda typsnitt hamnar.....den mappen ska du packa o skicka till tryckeriet.

 

/G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...