Hoppa till innehåll

Just nu i M3-Nätverket
Foto

Systemåterställning går inte att öppna i W7

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 pjohannesson

pjohannesson

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 12 inlägg

Postad 22 februari 2017 klockan 17:07

Hej,

för första gången kommer jag inte längre åt att göra Systemåterställning på min Notebook PC Toshiba Qosmio X870-11P, 17 tum, med OS W7 Home Premium-64bit, SP1. 16GB RAM, 128DB SSD, 1TB HDD.

När jag via Kontrollpanelen klickar på knappen "Öppna Systemåterställning" händer det inget, men varje klick har registrerats i Tillförlitlighetsövervakaren som "Kritisk händelse" och med beskrivningen "Microsoft Windows Systemåterställning - Slutade fungera".

I Windows Admin-verktyg "Händelseloggar´s Informations-avsnitt beskrivs händelserna ex.vis som "2017-02-22 14:46:19 Windows Error Reporting (Källa) & Händelse-ID 1001"

Har försökt lösa problemet via Windows Åtgärdscenter i Kontrollpanelen utan framgång.

Har också kört Admin-verktyget "Analysera datorns minnesproblem" med OK-resultat.

Skulle bli mycket tacksam om det är någon som har en förklaring och/eller förslag på åtgärder för att komma åt problemet!

#2 Flyfisherman

Flyfisherman

Fritidsfiskare

• Moderatorer
  • 9 698 inlägg

Postad 5 mars 2017 klockan 10:50

Hej,

Se denna E-forum tråd om det kan lösa ditt problem //eforum.idg.se/topic/341072-system%C3%A5terst%C3%A4llning-funkar-inte/

Det kan ju ha blivit något stök med dina systemfiler?

Se: Guide - SystemFileChecker (SFC) i felsäkert läge på Windows

#3 pjohannesson

pjohannesson

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 12 inlägg

Postad 5 mars 2017 klockan 14:31

Hej Flyfisherman,

den 23/2 kollade jag "Händelseloggerna" för de tillfällen jag försökt systemåterställa. Där står:

"Felet uppstod i programmet med namn: rstrui.exe, version 6.1.7601.23572, tidsstämpel 0x57fcfe36
, felet uppstod i modulen med namn: ntdll.dll, version 6.1.7601.23572, tidsstämpel 0x57fd0651
Sökväg till program: C:\windows\system32\rstrui.exe
Sökväg till modul: C:\windows\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-ID: 48ceeb7e-f905-11e6-b5d1-00266c2382a6"

Som lök på laxen dök det upp ytterligare ett problem den 24/2:

"Vid start PC-Q 14:39 stod felmeddelande: ”Utforskaren har slutat fungera. Utforskaren startas om” > sedan hände inget under 5 min. > Stänger av & startar om med På/Av-knappen > PC:n startar nu automatiskt i ”Felsäkert läge” kl. 14;51 > Musen fungerar inte > Ställde om till pekplatta via FN + F5.

Bökade runt i menyerna och felsökte utan resultat. Återställning går fortfarande inte att initiera."

Den 28/2 lämnade jag in pc:n till en pc-verkstad för felsökning och väntar nu på besked därifrån.

Sådant är läget, men tack för ditt tips i alla fall....!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Hetast just nu

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ brevet här
PC för Alla-nätverket