Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD/DVD-enheten försvunnit från "Min dator"


Mållgan

Rekommendera Poster

Plötsligt finns inte datorns CD/DVD-enhet bland de enheter som visas i "Min dator".

I enhetshanterarens "Diskhantering" visas den som enhet E. Se bifogade bilder. När jag sätter in en skiva i CD/DVD-enheten visas inte enheten i "Min dator" heller.

Vad har hänt och hur få tillbaka enheten i "Min dator"?  Montera ny enhet i diskhantering men då tycks det bli så att en mapp, benämnd E, skapas på C-disken?

post-63909-0-63347500-1475515049_thumb.png

post-63909-0-65701400-1475515081_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötsligt finns inte datorns CD/DVD-enhet bland de enheter som visas i "Min dator".

I enhetshanterarens "Diskhantering" visas den som enhet E. Se bifogade bilder. När jag sätter in en skiva i CD/DVD-enheten visas inte enheten i "Min dator" heller.

Vad har hänt och hur få tillbaka enheten i "Min dator"?  Montera ny enhet i diskhantering men då tycks det bli så att en mapp, benämnd E, skapas på C-disken?

Komplettering:

Däremot visas enheten (E) när jag klickar på symbolen "Dator" överst till vänster på bilden. Enheten kan också öppnas den vägen. Se bilaga.

 

Windows 7-dator. 

post-63909-0-01270100-1475517534_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Prova att stänga av datorn, vänta minst 10 sek. och sedan startar du upp den igen så kanske DVD enheten känns av och mappas upp korrekt.

 

Det har hänt för mig också nån gång i bland.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men det blev ingen skillnad. E-enheten visas inte.

Oj, oj så bedrövlig jag är! "Enheter med flyttbara lagringsmedia (1)" var minimerad, vilket förklarade saken. Se den första bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...