Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mållgan

LÖST CD/DVD-enheten försvunnit från "Min dator"

Rekommendera Poster

Plötsligt finns inte datorns CD/DVD-enhet bland de enheter som visas i "Min dator".

I enhetshanterarens "Diskhantering" visas den som enhet E. Se bifogade bilder. När jag sätter in en skiva i CD/DVD-enheten visas inte enheten i "Min dator" heller.

Vad har hänt och hur få tillbaka enheten i "Min dator"?  Montera ny enhet i diskhantering men då tycks det bli så att en mapp, benämnd E, skapas på C-disken?

post-63909-0-63347500-1475515049_thumb.png

post-63909-0-65701400-1475515081_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plötsligt finns inte datorns CD/DVD-enhet bland de enheter som visas i "Min dator".

I enhetshanterarens "Diskhantering" visas den som enhet E. Se bifogade bilder. När jag sätter in en skiva i CD/DVD-enheten visas inte enheten i "Min dator" heller.

Vad har hänt och hur få tillbaka enheten i "Min dator"?  Montera ny enhet i diskhantering men då tycks det bli så att en mapp, benämnd E, skapas på C-disken?

Komplettering:

Däremot visas enheten (E) när jag klickar på symbolen "Dator" överst till vänster på bilden. Enheten kan också öppnas den vägen. Se bilaga.

Windows 7-dator. 

post-63909-0-01270100-1475517534_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset men det blev ingen skillnad. E-enheten visas inte.

Oj, oj så bedrövlig jag är! "Enheter med flyttbara lagringsmedia (1)" var minimerad, vilket förklarade saken. Se den första bilden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...