Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konsumentbeteende och transportbeteende undersökning


Transportstudent

Rekommendera Poster

Transportstudent

Hej!
Ännu en enkätundersökning tänker ni.. Ja det stämmer, men jag är på jakt efter mer åsikter om mjölk och era transport beteenden. 

 

Vi är studenter vid Graz Universitet i Österrike som genomför en undersökning i konsumentbeteende och specifikt ert transportmedel. Studien syftar till att se hur och varför vi konsumeter tar oss till och från olika butiker och vilka produkter vi köper. Enkäten tar ca 6 minuter att slutföra och frågorna är inte komplicerade. 
 

Länk: https://docs.google.com/forms/d/1FvNG9YT-AqiSK6g0KijaQeHcKNTvGXKi1v-5Zc-Q_XY/viewform


Stort tack om ni vill medverka. Den gör verkligen skillnad!  Skicka gärna vidare länken till nära och kära. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Länken fungerar inte utan du behöver ta bort "viewform".

 

Kan man lita på att vi får reda på resultatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Man blir så trött på alla dessa enkäter som nu och då dyker upp på Eforum och som inte återkopplar resultaten. :thumbsdown:

 

Men om du/ni lovar att återkomma med resultaten så skall jag mer än gärna svara.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv irriteras/roas jag när dessa enkäter, inte bara här utan även hos vårdcentralen, bilfirman osv, inte har svar som matchar frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transportstudent

Hej!

 

Länken fungerar inte utan du behöver ta bort "viewform".

 

Kan man lita på att vi får reda på resultatet?

Hej Cecilia, 

 

Tack så jättemycket för din kommentar. Men om jag tar bort viewform så fungerar linken inte alls :( När jag öppnar linkens så fungerar den. Jag postar gärna resultatet om cirka 1-2 månader. Vi är beroende på många svar och har svårt med att sprida vår enkät. Skicka gärna vidare den till vänner och kollegor. Och jag delar gärna med mig av resultatet när det är färdigt. :) 

 

Soliga hälsningar, 

Vivianne 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transportstudent

Själv irriteras/roas jag när dessa enkäter, inte bara här utan även hos vårdcentralen, bilfirman osv, inte har svar som matchar frågan...

Hej Mikael, 

 

Tack för din kommentar, om det är en speciell fråga du syftar på vill jag gärnaför bättra den. Meddela mig så uppdaterar jag gärna min enkät. 

 

Hälsningar, 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikael, 

 

Tack för din kommentar, om det är en speciell fråga du syftar på vill jag gärnaför bättra den. Meddela mig så uppdaterar jag gärna min enkät. 

 

Hälsningar, 

Fråga 6, 7 och 9 är sådana frågor/svar jag menar...

 

Inget svar från mig då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Mikael om fråga 6 och 7. "Dagligen, Varannan vecka, Besöker aldrig, Köper aldrig"

Förslag: Byt ut "Besöker aldrig" mot "Varje månad" eller "En gång i månaden" (vilket låter naturligare men kanske tar för stor plats).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 6 - hur ofta?

 

Varför inte bara 0 1 2 3 4 5 6 7 gånger i veckan?

7 täcker - dagligen

0 täcker - besöker aldrig och köper aldrig

Okej - varannan vecka kan vara kvar men om man handlar 2 gånger i veckan, varannan vecka då?

Dessutom framgår det inte om alla rader är obligatoriska eller om det krävs ett svar.

 

OBS! Ovanstående är inte riktat som kritik till just denna enkät utan mer en beskrivning över vad jag finner jobbigt...

(Just denna enkät kan ju kräva en viss typ av frågor/svar för att det ska stämma med forskningen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transportstudent

Hej Mikael, 

 

Tack för din feedback. Jag uppskattar det och ska försöka formulera om det. Jag tycker det är jättebra att du delar med dig din åsikt och mitt mål är att alltid bli bättre. 

 

Hälsningar, 

 

 

Fråga 6 - hur ofta?

 

Varför inte bara 0 1 2 3 4 5 6 7 gånger i veckan?

7 täcker - dagligen

0 täcker - besöker aldrig och köper aldrig

Okej - varannan vecka kan vara kvar men om man handlar 2 gånger i veckan, varannan vecka då?

Dessutom framgår det inte om alla rader är obligatoriska eller om det krävs ett svar.

 

OBS! Ovanstående är inte riktat som kritik till just denna enkät utan mer en beskrivning över vad jag finner jobbigt...

(Just denna enkät kan ju kräva en viss typ av frågor/svar för att det ska stämma med forskningen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...