Hoppa till innehåll

Foto

Vilken router till Comhem modem?

• Vänligen logga in för att kunna svara
6 svar till detta ämne

#1 Mky

Mky

Nykomling

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg

Postad 17 november 2005 klockan 22:10

Jag har fått ett nytt Comhem modem där jag inte behöver logga in varje gång. Det är bra, men min Netgear WGT624 Router fungerar väldigt dåligt. Mottagningshastigheten på TCP paket är nere på 100kb/s fastän modem levererar 1Mb/s när jag ansluer en dator direkt till modemet. Så router och modem trivs inte ihop.
Vilken router skall jag välja? Vad passar bra med Comhem nya Webstar modem? helst ett som har WLAN, fast alla tips tas emot tacksamt!

#2 Mr Andersson

Mr Andersson

Beroende

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12 548 inlägg

Postad 17 november 2005 klockan 22:15

Låter spontant som ett duplex-problem.

Kan du i din Netgear välja vilken typ av nätverksport du har? Sätt den då till auto (inte half/full 10/100). Har du tidigare låtit din router göra PPPoE inloggning? Stäng av det.

#3 Mky

Mky

Nykomling

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg

Postad 17 november 2005 klockan 22:25

den står på auto och den gör ingen inloggning. jag har inga problem med att få en internet anslutning. det är bara TCP som är så långsamt. UDP går med full hastighet

#4 Mr Andersson

Mr Andersson

Beroende

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12 548 inlägg

Postad 17 november 2005 klockan 22:34

det är bara TCP som är så långsamt

Det är inte så "bara", nästan allt du gör på Inet är TCP...

Netgear tillhör de som jag anser vara bra nog för hemmabruk och du ska utan vidare kunna få din hastighet. Kanske är så att din granne upptäckt din burk och "lånar" den och "snor" all bandbredd?

Som sagt, Netgear har så pass bra grejor att det fungerar i normala hemmiljöer. Har du mycker störningar hos dig eller bor under en kraftledning kan det förklara en del...

#5 Mky

Mky

Nykomling

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg

Postad 18 november 2005 klockan 08:19

Detta är den hastighet jag får när jag kör via trådanslutning. WLAN-delen är avstängt eftersom routern blir för varm och gör reset (känt problem på denna model).

allting funkade bra innan Conmhem bytte mitt gamla Nemo modem till det nya. men eftersom det nya funkar bra när jag ansluter en dator direkt till modemet (dvs utan router) så anser inte Comhem att det är något fel!

Borde jag börja ändra MTU parametern? då måste jag ju göra detta både i datororerna och i routern. lite krångligt.

#6 Cecilia

Cecilia

Beroende

• Huvudmoderator
  • 84 824 inlägg

Postad 18 november 2005 klockan 09:44

Har du varit i kontakt med Netgears support?
http://www.netgear.se/

#7 Mky

Mky

Nykomling

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg

Postad 21 november 2005 klockan 19:55

dom svarar inte....

Vilken router funkar bra med Comhem nya Webstar modem? Jag är redo att kasta ut min Netgear grunka

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Senaste inläggen

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme