Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken router till Comhem modem?


Mky

Rekommendera Poster

Jag har fått ett nytt Comhem modem där jag inte behöver logga in varje gång. Det är bra, men min Netgear WGT624 Router fungerar väldigt dåligt. Mottagningshastigheten på TCP paket är nere på 100kb/s fastän modem levererar 1Mb/s när jag ansluer en dator direkt till modemet. Så router och modem trivs inte ihop.

Vilken router skall jag välja? Vad passar bra med Comhem nya Webstar modem? helst ett som har WLAN, fast alla tips tas emot tacksamt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter spontant som ett duplex-problem.

 

Kan du i din Netgear välja vilken typ av nätverksport du har? Sätt den då till auto (inte half/full 10/100). Har du tidigare låtit din router göra PPPoE inloggning? Stäng av det.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den står på auto och den gör ingen inloggning. jag har inga problem med att få en internet anslutning. det är bara TCP som är så långsamt. UDP går med full hastighet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bara TCP som är så långsamt

 

Det är inte så "bara", nästan allt du gör på Inet är TCP...

 

Netgear tillhör de som jag anser vara bra nog för hemmabruk och du ska utan vidare kunna få din hastighet. Kanske är så att din granne upptäckt din burk och "lånar" den och "snor" all bandbredd?

 

Som sagt, Netgear har så pass bra grejor att det fungerar i normala hemmiljöer. Har du mycker störningar hos dig eller bor under en kraftledning kan det förklara en del...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är den hastighet jag får när jag kör via trådanslutning. WLAN-delen är avstängt eftersom routern blir för varm och gör reset (känt problem på denna model).

 

allting funkade bra innan Conmhem bytte mitt gamla Nemo modem till det nya. men eftersom det nya funkar bra när jag ansluter en dator direkt till modemet (dvs utan router) så anser inte Comhem att det är något fel!

 

Borde jag börja ändra MTU parametern? då måste jag ju göra detta både i datororerna och i routern. lite krångligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom svarar inte....

 

Vilken router funkar bra med Comhem nya Webstar modem? Jag är redo att kasta ut min Netgear grunka

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...